В ІМІ відзначили, що у квітні зафіксовані такі випадки замовних матеріалів: по два на користь Олександра Попова та Миколи Катеринчука (у виданнях "Факти" та "Сегодня"), по одному на користь Галини Гереги та Алли Шлапак (видання "Комсомольская правда в Украине").
Експерти відзначають, що загалом, у квітні рівень матеріалів з ознаками замовності збільшився до 7% у друкованих виданнях та до 10% у інтернет-виданнях. «Ці показники для друкованих видань є найвищими у 2013 році», – відзначає ІМІ.
Згідно з оцінками експертів, у квітні переважали в кількості політичні замовні матеріали. Так, у друкованих виданнях співвідношення політичних і комерційних замовних матеріали становить 59% до 41%, а в інтернет-виданнях замовних матеріалів політичного характеру 100%.
«Найбільше замовних матеріалів у квітні серед друкованих видань розмістила газета «Комсомольская правда в Украине», 12% матеріалів з усіх матеріалів розміщених за тиждень у виданні мали ознаки замовлення. Особливо експертів здивував номер від 18 квітня, в якому 58% матеріалів мали ознаки замовлення (14 з 24)», – відзначили в ІМІ.
Також експерти виявили «джинсу» в «Фактах» – 5% від надрукованих протягом тижня загальної кількості матеріалів, і в «Сегодня» – 3%.
Також в ІМІ відзначили, що у досліджуваних виданнях були виявлені неналежно марковані рекламні матеріали: найбільше таких матеріалів у відсотках до загальної кількості матеріалів надрукованих за тиждень, було виявлено в журналі «Корреспондент» 20% від загальної кількості статей була реклама маркована не належним чином.
«В інтернет-виданнях матеріалів з ознаками замовлення не було виявлено лише на сайті Ліга, на всіх інших сайтах експерти виявили замовні матеріали політичного характеру. Неналежного маркування в інтернет-виданнях не виявлено», – вказали в ІМІ.
Як відомо, проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Коментарі», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях (Лига, Обозреватель, УНІАН і Лівий берег).
У дослідженні експерти проаналізували 498 матеріалів у друкованих виданнях та 84 матеріали в інтернет-виданнях, що вийшли у період з 15 до 21 квітня.
Читайте також: «Маленькі» проблеми великого Києва