ІМІ назвав основних замовників джинси в онлайн-медіа

26 Червня 2020, 10:19

Основним замовником джинси в онлайн-медіа другий квартал поспіль у 2020 році є партія "Опозиційна платформа – За життя", на яку припадає в середньому 31% матеріалів з ознаками замовлення, тоді як на всі інші політичні сили разом –12% матеріалів. Про це свідчить дослідження ГО "Інститут масової інформації", проведене в березні 2020 року у 20 онлайн-медіа, повна вибірка становила понад 22 тисячі новин.

 

 

«На другому місці серед основних замовників джинси в онлайн-медіа – комерційні компанії, на які припало 30% таких матеріалів. Порівняно з попереднім моніторинговим періодом кількість замовних матеріалів у медіа від комерційних компаній упала на 2%», – ідеться в повідомленні. 

 

Водночас на третьому місці виявилися матеріали з антипіаром чи чорнухою проти певних політиків або комерційних компаній, яких було досить багато – 15% загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення. Експерти ІМІ зафіксували "антиматеріали", спрямовані проти політиків Віталія Кличка, Миколи Тищенка, Андрія Геруса, Андрія Садового, директора НАБУ Артема Ситника та інших.

 

У досліджуваний період співвідношення політичної та комерційної джинси становило відповідно 64% і 36%.

 

Сайтами-антилідерами з розміщення матеріалів з ознаками замовлення стали "Знай.юа" (88 матеріалів), NewsOne (63 матеріали, виявлених протягом тижня моніторингу, переважно на користь ОПЗЖ), 112.ua (48 матеріалів, переважно на користь ОПЗЖ).

 

Не було виявлено джинси на сайтах "Ліга", "Укрінформ", "Український тиждень", "Українська правда", “Новое время", "Букви", та "Суспільне". Водночас на деяких із цих сайтів виявлено матеріали з некоректним маркуванням реклами.

  

Загалом 90% матеріалів з ознаками замовлення були джинсою, і лише 10% були умовно марковані як реклама широким спектром власних позначок онлайн-медіа. Такі позначки не відповідають українському законодавству, тому ці матеріали зараховано до неналежного  маркування.

 

Матеріал написано за результатами моніторингу, що проводився 25–29 травня 2020 року у 20 популярних інтернет-медіа: "Обозреватель", "Знай.ua", 24 канал, "Гордон", "Українська правда", "Новое время", УНІАН, "Сегодня", ТСН, 112.ua, NewsOne,  RBC.ua, "Ліга", "Український тиждень", Інтерфакс, "Страна", "Цензор", "Суспільне", "Букви". Вибірка охоплює всі новини поспіль, що вийшли на сайтах протягом зазначеного періоду (понад 22 тисячі новин).

 

Нагадаємо, у грудні 2019 року моніторинг ЗМІ показав, що основними замовниками джинси в онлайн-медіа є комерційні компанії та бізнес. Тоді вони замовили 24% загальної кількості джинси.

Позначки:

читати ще

показати ще