«Євробляхи»: що буде після 24 серпня

Економіка
8 Серпня 2019, 19:08

Тобто водії повинні розмитнити свої машини та зареєструвати їх відповідно до українського законодавства. Після згаданої дати всі несумлінні «євробляхери» муситимуть сплачувати дуже високі штрафи. Чи готові до цього власники таких «залізних коней»? Наскільки великі проблеми виникатимуть навколо цього болісного питання і чи розпочнуть знову «євробляхери» свої пишні страйкові шоу біля стін Верховної Ради України та Кабінету Міністрів?

 

Читайте також: Скільки українці винні за комуналку

 

 Великі штрафи

Спочатку трохи нагадаємо історію цієї проблеми. У травні цього року парламент уже вдруге вирішив дати ще трохи часу для нерозмитнених «євроблях». Він справді пішов назустріч автомобільному товариству, що й було відображено в Законі № 8371 «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з ухваленням Закону України «Про електронні довірчі послуги».

 

У цьому документі чітко розписано, які штрафи повинні сплачувати несумлінні власники вживаних автівок з іноземними номерами після 24 серпня 2019-го. Покарання, безумовно, є суворим. Скажімо, якщо такий водій порушує правила перебування на закордонних номерах у режимі транзиту від 10 до 20 діб, то він має сплатити 17 тис. грн штрафу. Якщо цей термін більший (від 20 до 30 діб), то штраф підвищується до 85 тис. грн, а за прострочення понад 30 діб він становить 170 тис. грн. Останню суму власник такої автівки зобов’язується сплатити й у тому разі, якщо він її загубив.

 

Крім того, особа, яка ввезла вживану автівку з іноземними номерами, не має права передавати її іншим у користування. Таку машину жодним чином не можна використовувати для бізнесових потреб, тобто мати дохід від діяльності за участю цієї автівки. Наприклад, займатися таксуванням чи перевозити якісь вантажі тощо. Якщо такі порушення буде встановлено, то людина отримає штраф до 34 тис. грн.

 

Читайте також: Хто має платити податок на нерухомість

 

Чи є страх

Яка ж ситуація на ринку та як поводяться «євробляхери» сьогодні? За словами голови Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олега Назаренка, Закон № 8371, безперечно, неабияк налякав усіх учасників ввезення уживаних іноземних автівок, а також їхніх покупців. «Я думаю, що нині в нашій країні залишилося не більше ніж 5–7 тис. «євроблях», і ця цифра щодня стає дедалі меншою. Не вітати таке рішення влади не можна, адже нарешті на автомобільному ринку буде наведено порядок», — повідомив він.

 

І це справді так. За інформацією різних консалтингових компаній, загалом за всі роки дії «євробляхерних» схем до України було завезено 627 тис. уживаних автівок. Їхні власники жодним чином не хотіли проходити процес розмитнення, присвоювати цим машинам українські номери та реєструвати. Держава нічого не отримувала від такого ввезення, адже до неї не потрапляли податки від реєстрації транспортних засобів. Це становило велику проблему. До того ж, за інформацією Патрульної поліції України, найбільше жахливих дорожньо-транспортних пригод траплялося саме за участю таких уживаних автівок. Тепер усе є і буде інакше.

 

Так, юристи, які займаються питаннями, пов’язаними з «євробляхами», вважають, що їхні господарі останніми місяцями стали дуже дисциплінованими: уживані іноземні автівки активно розмитнюються, фізичні особи поспішають оформлювати їх на українські номери, усі податки сплачуються. Так, від цього за три останні місяці до державної скарбниці надійшло від 2 до 3 млрд грн. Проте, звісно, серед «євробляхерів» є й ті (і їх дуже мала частка), хто відмовляється від розмитнення і не хоче сплачувати податки. Вони, найімовірніше, розберуть свої автівки на запчастини або віднесуть на металолом.

 

Читайте також: Як працює банкруттство фізосіб

На самому ринку, як вважає Олег Назаренко, панують такі настрої, що великі компанії, які завозили до України вживані європейські автівки, уже не хочуть займатися таким бізнесом. Однак, як зазначає Дмитро Скляренко, прес-секретар департаменту маркетингових комунікацій «УкрАВТО», можна сказати, що ринок уживаних автомобілів за останні півроку, особливо за другий квартал 2019-го, навпаки, неабияк пожвавився: «За інформацією, яку ми маємо від компетентних джерел, до України за півроку було ввезено 253 тис. уживаних автівок, а нових тільки 38 тис. Ринок уживаних імпортних машин зріс у рази. До того ж нині в Україні спостерігається позитивна тенденція до зменшення цін на них. Тепер у нашій країні можна без жодних проблем і перешкод (не треба самому їхати за кордон та приганяти автівку) купити лише за €3–7 тис. уже розмитнену машину з українською реєстрацією».