Свою оцінку роботи відомства за II півріччя 2011 року виставили 94 підприємства (імпортери, експортери та логістичні оператори), зазначає "Коммерсант-Украина".
Так, за низкою показників якість роботи митників погіршилася до рівня початку 2010 року.
Зокрема, Держмитниця майже вдічі частіше стала перевіряти вантажі на кордоні (раніше в 41 % випадків), в 33 % випадків – відмовляти у їх розмитненні за ціною контракту.
Також уповільнилося проходження огляду в портах: показник кількості днів, витрачених суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності на оформлення поставки, став найгіршим за два роки – 2,8 дня (у компаній з внутрішнім виробництвом – 3,3).
Митний індекс ЄБА вказує також на проблеми з класифікаційними кодами і товарною номенклатурою – зростання на 1 відсотковий пункт, до 9 %.
Крім того, керівники підприємств повідомляють про досить високий рівень корупції (зростання з 24 % до 34,1 %) і спроби зайвого контролю у формі постаудиту (зниження з 40 % до 23,4 %). У більшості компаній заявляють про проходження перевірок тривалістю до 5 діб, хоча в деяких випадках аудит тривав 30 і більше днів. Також імпортери заявляють, що роботу портів блокує більшою мірою присутність співробітників СБУ.
Незадоволений бізнес і останніми новаціями Держмитниці. База митної вартості, опублікована на сайті відомства 6 лютого, є загальною і неконкретною. Інформація надається не за видами, а за групами товарів, наприклад по птиці, внаслідок чого імпортери не розуміють, за якою ціною завозилися індички, а за якою – качки. До того ж дані даються в середньому за місяць без вказівки країн походження.
Через це суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності змушені переорієнтувати поставки і звертатися в суди.
Тим часом у Держмитниці заявили, що для об'єктивної оцінки митного індексу ЄБА необхідно більш коректно ставити питання. Адже щоб провести митне оформлення, законодавство, крім декларації, дозволяє вимагати майже 60 дозвільних документів (у звіті майже 10).
Крім того, зазначає директор департаменту митного контролю та оформлення Держмитниці Сергій Семка, ЄБА опитала 94 підприємства, а митниця, вивчаючи результативність своєї роботи в 2011 році, проаналізувала 30 тис. компаній і 2 млн декларацій.
За його словами, не потрібно забувати, що в 30 % випадків огляд вантажу ініціюється правоохоронними органами та контролюючими службами, зокрема ветеринарами і фітосанітарами, а не митниками.
Нагадаємо, у червні 2011 року Генеральна прокуратура заявила про виявлення низки порушень Державної митної служби і необхідність їх усунення.