Тим не менш, сьогодні можна розпочати займатись підприємницькою діяльністю навіть без фінансового фундаменту, достатньо ретельно ознайомитись з українським законодавством, а саме з питанням реєстрації такої форми діяльності як ФОП. Інформація, висвітлена в даній статті, допоможе вам зрозуміти, як правильно обрати групу оподаткування та швидко зареєструвати себе як фізичну особу-підприємця в 2019 році.
Різновидності та особливості ФОП
Якщо ви вирішили відкрити власну справу та офіційно оформити її згідно чинного законодавства, вам доведеться пройти процедуру реєстрації. На сьогоднішній день найбільш популярною формою є відкриття ФОП (фізичної особи-підприємця). Фізична особа-підприємець є однією з найпростіших форм суб'єкта господарської діяльності в Україні, що не вимагає наявності установчих документів і стартового капіталу.
Як правило, спрощена система оподаткування є найкращим вибором для малого і середнього бізнесу. Існує 4 групи платників податків, проте з 1 січня 2017 року по спрощеній системі оподаткування можуть функціонувати тільки три групи ФОП. Вибір однієї з груп залежить від організаційно-правової форми, виду діяльності, обсягів доходу, потребі у праці найманих осіб, та інших факторів. В наступній таблиці ми детально висвітлюємо вимоги та особливості кожної з трьох груп платників податків, зареєстрованих як ФОПи на спрощеній системі.
Визначившись з бажаною групою можна переходити безпосередньо до процедури реєстрації фізичної особи-підприємця.
Основні способи відкриття ФОП в 2019 році
Якщо вас цікавить як відкрити ФОП 2019, слід зауважити, що сьогодні ви можете зробити це самостійно. Реєстрація фізичної особи-підприємця доступна кожному громадянину України старше 16 років з офіційно зареєстрованим місцем проживання, так як ФОП реєструють по місцю прописки. Існують наступні способи відкриття ФОП самостійно:
- Реєстрація ФОП через державного реєстратора;
- Реєстрація ФОП через Міністерство Юстиції України, за допомогою офіційного веб-сайту.
Розглянемо ці два способи реєстрації фізичної особи-підприємця більш детально. При реєстрації за допомогою державного реєстратора потрібно заповнити заяву здійснення державної реєстрації. Далі потрібно обрати правильний код вашої діяльності згідно Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД). Маючи на руках реєстраційну заяву та копію вашого паспорту потрібно подати ці документи державному реєстратору. Безпосередньо реєстрація безкоштовна, також документи можна подати іншим суб’єктам, акредитованим Міністерством Юстиції України. У разі правильного заповнення документів ви зможете забрати свідоцтво вже на наступний день. Свідоцтво про державну реєстрацію ФОП засвідчує постановку фізичної особи-підприємця на облік в органах державної статистики, в Пенсійному фонді України та в Державній податковій інспекції. Далі потрібно подати заяву на Єдиний податок та провести реєстрацію книги обліку доходів (в залежності від обраної групи може знадобитися реєстрація книги обліку доходів і витрат).
Другий метод передбачає, що буде здійснена реєстрація ФОП онлайн за допомогою сервісу Міністерства Юстиції України online.minjust.gov.ua. В такому випадку реєстрація відбувається при поданні всіх необхідних документів в електронній формі (заява на реєстрацію ФОП також додається в цифровому форматі). Проте після закінчення реєстраційної процедури перше свідоцтво про реєстрацію необхідно отримати у державного реєстратора. Для подання документів через веб-сайт потрібно отримати електронний цифровий підпис. Ця процедура здійснюється в будь-якому акредитованому Центрі реєстрації ключів. Окремі банки також пропонують послугу надання ЕЦП, а сам процес займає не більше п’ятнадцяти хвилин.
Як бачите, відкрити ФОП онлайн в 2019 році надзвичайно легко, українське законодавство максимально спростило процес реєстрації, таким чином підтримуючи молодих підприємців.
Особливості обслуговування ФОП
Сьогодні ми з впевненістю можемо стверджувати, що дні, коли підприємці витрачали силу-силенну часу в різних установах для здійснення найпростіших операцій, залишились в далекому минулому. Наразі практично всі процеси відбуваються онлайн, починаючи від реєстрації підприємницької діяльності, і закінчуючи можливістю відкрити розрахунковий рахунок в банку, або навіть подати звітність. Інтернет банкінг дозволяє відкрити рахунок для ФОП за 5 хвилин, що значно економить час підприємців. В мобільних додатках банків можна здійснювати практично весь спектр операцій з рахунком. Окремі банківські установи також пропонують своїм клієнтам надсилати звітність в податкову в онлайн-режимі абсолютно безкоштовно. Також передбачена можливість формування бізнес-документів. Підприємцям – клієнтам банків потрібно лише обрати вид договору, заповнити інформацію про контрагента, і система автоматично розподілить дані по документу. Погодьтесь, подібні інноваційні технології значно полегшують підприємницьке життя українців!
Майбутні перспективи для ФОП
На сьогоднішній день найбільші зміни у законодавстві, регулюючому відкриття ФОП, будуть стосуватися галузі інформаційних технологій. Як відомо, багато ІТ-компаній з метою мінімізації податків, змушують своїх співробітників реєструватися в якості фізичних осіб-підприємців, маскуючи звичайну найману працю за замовленнями послуг у ФОПів. Таким чином, компанії заощаджують на сплаті податків, що негативно відображається на податкових поступленнях в бюджет країни. Також слід нагадати, що з 2 травня 2019 року функціонують нові рахунки для сплати Єдиного соціального внеску, які відкриті на балансі центрального апарату Казначейства.
Велике починається з малого, і перший крок на шляху до масштабного та прибуткового бізнесу полягає саме в реєстрації діяльності в якості фізичної особи-підприємця. Не зволікайте, та переконайтесь самі, наскільки легко відкрити та вести ФОП в 2019 році!