Гриневич розповіла, коли буде висновок Венеційської комісії щодо закону про освіту

30 Жовтня 2017, 20:20

Висновок Венеційської комісії щодо закону України "Про освіту" можна очікувати приблизно 11 грудня. Про це повідомила міністр освіти та науки Лілія Гриневич в коментарі телеканалу "112 Україна".

"Офіційні рекомендації будуть винесені на сесії Венеційської комісії в грудні. Орієнтовно, вони мають бути оприлюднені 11 грудня", – сказала міністр.

Гриневич відкидає імовірність того, що рекомендації комісії можуть суперечити інтересам України.

"Думаю, такого не трапиться. Ми спілкуватимемось із експертами, пояснюватимемо, що ми запобігаємо дискримінації дітей, які навчаються у школах нацменшин", – підкреслила вона.

За словами міністра, попередніх висновків наразі немає.

"Ми написали нашу аргументацію до комісії, чому саме така стаття, і чому ми вважаємо, що ми не порушуємо наших міжнародних зобов’язань, не порушуємо Конституцію України", – поінформувала Гриневич.

Вона зазначила, що у вівторок, 31 жовтня, проведе переговори із шістьома експертами Венеціанської комісії.

"Ми будемо спілкуватися про всі нюанси, і наші аргументи щодо статті про мову освіти. Я буду готова відповідати на питання експертів", – наголосила міністр.

Нагадаємо, 28 вересня в Україні набув чинності закон "Про освіту", мовні положення якого, зокрема ст. 7 щодо мови освіти в Україні, викликали стурбованість ряду країн. Порошенко доручив Міністерству закордонних справ та Міністерству освіти і науки провести щодо цього закону необхідні консультації з європейськими партнерами, в тому числі з Радою Європи. Новим законом в Україні запроваджується 12-річна середня освіта, мовою освітнього процесу в навчальних закладах є державна мова – українська. 28 вересня міністр закордонних справ України Павло Клімкін передав 7-му статтю закону про освіту на розгляд Венеціанської комісії.

12 жовтня Парламентська асамблея Ради Європи під час дебатів ухвалила резолюцію щодо українського закону "Про освіту". Українську владу, зокрема, закликали дослухатися до зауважень Венеційської комісії, а також продумати "більш гнучку модель" двомовної освіти з урахуванням інтересів тих, хто належить до корінних народів та національних меншин.