Українці вважають найпоширенішим джерелом кремлівської пропаганди російські телеканали, онлайн-медіа та соціальні мережі. Про це свідчать результати опитування, яке проводилося в лютому-березні 2017 року на замовлення StopFake.
Так, 45% опитаних вважають російські телеканали є головним джерелом пропаганди, 34% – російські онлайн-медіа, 20% – соцмережі.
Майже 29% опитаних не змогли дати відповідь на це запитання. Серед мешканців східного та південного регіонів цей показник ще вищий – 37,7% і 51,7% відповідно.
Крім того, частина опитаних вважає, що українські ЗМІ також є джерелом пропаганди. 33,8% опитаних відповіли, що в українських медіа існує проблема дезінформації.
«Ми довго думали про те, як інтерпретувати ці результати, оскільки, на наш погляд, української пропаганди не існує. Цікаво, звідки в людей з’являється уявлення про еквівалентність і симетричність. Нам здається, що так найбільшою мірою стається у регіонах під впливом російських медіа, які поширюють наратив про засилля української пропаганди, що нібито мусить бути збалансованою російською пропагандою», – розповів на презентації в Києві головний редактор StopFake Євген Федченко.
На його думку, опитування підтвердило правильність рішення української влади заблокувати російські телеканали та соціальні мережі як головного джерела російської пропаганди.
- Детальніше про дослідження читайте в матеріалі Тижня "Запит на медіаграмотність. Як українці розрізняють фейки"
Як повідомлялося, 16 травня президент Петро Порошенко ввів у дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій). Серед компаній, які потрапили під дію санкцій, зазначені російські ресурси "Mail.ru", "Яндекс", "ВКонтакте" і "Однокласники", а також низка російських банків, авіакомпаній і ЗМІ: РЕН ТВ, НТВ ПЛЮС, РБК, ТНТ, "Первый канал". Загалом у списку санкцій України 1 228 фізичних осіб та 468 юридичних.