Чиновники традиційно приписують собі заслуги, коли розпоряджаються бюджетними грошима. Перед виборами це робиться з особливим ентузіазмом, помпою, скликанням ЗМІ та перерізанням стрічок. Гроші ж насправді платників податків, громади, а чиновники на роботі. За яку вони отримують зарплати, ранги, відпустки і пенсії.
18 вересня на Прикарпатті побував президент Володимир Зеленський. Він вже вдруге за три місяці заїхав до смт. Ланчин, яке чи не найбільше постраждало від червневого паводку. Грошей з бюджету дали під зав’язку, а турецькі дорожники навіть зголосилися відремонтувати місцевий автошлях в межах благодійності. До другого приїзду Зеленського, за розповідями місцевих жителів, три доби підряд кипіла робота. В останню ніч навіть фарбували міст. Ланчинці кажуть, що ще такого добра не бачили, але водночас кепкували з місцевих чиновників, які два місяці запрягали, а останній тиждень влаштували перегони. Щоправда, абсолютної ідилії не сталося, бо на зустріч прибули мешканці довколишніх сил, де дороги і без повені схожі на напрямки, але їх ніхто не поспішає ремонтувати. Вони емоційно виклали Зеленському усе, що не вирішувалося років тридцять. Той все переадресував заступнику ОП навпіл з «губернатором», як він сам його назвав.
Того ж дня Володимир Зеленський відкрив стадіон у Івано-Франківську, який розпочали ремонтувати ще до його президентства. Згодом оголосив Стратегію розвитку Прикарпаття до 2027 року. А далі від державного заходу одразу перейшов до вузькопартійного – представив «Зе-кандидатів» на місцеві вибори. Претендент на крісло мера Івано-Франківська Олександр Богачов від «Слуги народу», взявши слово, емоційно сказав, що треба закінчувати з піаром і популізмом. При цьому його знімало кілька камер, представляв президент, а тлом служив стадіон, який щойно назвали заслугою партії влади.
Лідером піару на Прикарпатті беззаперечно є мер Івано-Франківська Руслан Марцінків. Він робить це не тільки перед виборами. Це триває постійно. За його каденцію лише офіційно на нього та його партійців у ЗМІ витрачено 22 млн грн. Крім того він щодня двічі виступає у Facebook. Донедавна ще й у неділю мовив з власного балкону до аудиторії цієї соцмережі. Ще у пана Марцінківа є флешмоб з назвою «Чорна п’ятниця», коли він на світанку п’ятниці на велосипеді разом з комунальниками об’їжджає проблемні об’єкти міста. Віднедавна голова Івано-Франківської ОТГ буває і в сільських громадах, які приєднались до міста. Звідти він постить фото з церкви, де бере участь у релігійних служіннях та хвалиться, що привіз місцевій футбольній команді нову форму. На довершення його присутності у всіх сферах життя на місцевому комунальному телеканалі з’явилася рубрика «Прогноз від міського голови».
Перед виборами чи не кожен чиновник чи діючий депутат зареєстрував або активізував сторінку у ФБ, де вони говорять по відео, ставлять фотографії своїх досягнень, об’єктів та надбань, які придбані «за їхнього сприяння». Популярним є також їх просування своїми однопартійцями, «вдячними» виборцями та активними «фанатами».
Наприклад, жителі Рогатина і Верховинщини неймовірно вдячні заступнику голови Івано-Франківської обласної ради Сергію Басарабу.
«За підтримки Сергія Басараба виділено 49 тис. грн для придбання ігрового дитячого майданчика для малят. На придбання трибун для спорткомплексу виділено 42 тис. грн. На благоустрій виділено 9 тис. грн. Вже сьогодні завезено спеціальний пісок для волейбольного майданчика з м. Рогатин за сприяння Сергія Басараба. За підтримки депутата обласної ради Сергія Басараба,у Верхньоясенівській школі,було встановлено дитячий майданчик. Сьогодні відбулося відкриття. На радість малятам», – інформують у Facebook.
При цьому відбувається традиційне перерізання стрічок і оплески місцевих на фотографіях.
Міський голова Косова Юрій Плосконос не проминув подякувати своєму одно партійцю-свободівцю Олександрові Сичу, голові обласної ради: «Минулого року завдяки голові облради Олександру Сичу ми отримали кошти з обласного бюджету і закупили штучне покриття, гумову крихту та інші компоненти,цього року міська рада виділила біля 700 з чимось тисяч з міського бюджету для того, щоб завершити об"єкт. Тобто майданчик обійдеться містові в половину вартості».
А мер Коломиї Ігор Слюзар особисто виходить до виборців на зв’язок у Facebook. Йому, щоправда, далеко за інтенсивністю до Руслана Марцінківа, але він вирішив нагадати про дві свої каденції одразу і повним списком. Це ціла друкована газета і 20 нововведень Слюзара. Серед них і створення Коломийської ОТГ, так, ніби це його одноосібне рішення. На коломийському телебаченні Слюзар, як гід, розповідає про ремонт доріг. При цьому поряд жодного дорожника чи інженера. Мимоволі хочеться спитати: коли ж він так встигає сам все робити?
Олександр Шевченко, засновник ТК «Буковель», не є чиновником, але дорожня фірма «ПБС», що близька до нього, сьогодні активно використовує логотипи партії «За майбутнє». Наліпки з назвою політсили розклеєні на вантажівках і дорожних катках, що курсують дорогами області. Громадська мережа ОПОРА звернулася до керівника Служби автомобільних доріг області за роз`ясненням, чому підприємство, яке ремонтує за бюджетні гроші підпорядковані його відомству дороги, допускає таку пропаганду. «Піар на бюджетних коштах потенційними кандидатами порушує принцип конкуретності та суперечить демократичним стандартам проведення виборів», – стверджує координатор ОПОРА зі спостереження за виборами в Івано-Франківській області Богдан Морикіт.
Керівник Служби автомобільних доріг все ще не відповів на запит. Та йому і не до того. Такого великого бюджету на дороги він ще не мав. Шляховики працюють у три зміни. Дедлайн – 25 жовтня. Потім гроші, техніка, люди можуть раптово зникнути з боєм опівнічного годинника.