Російські RT France і Sputnik упродовж останніх років зуміли забезпечити собі помітне місце в системі французьку «альтернативних медіа». Але їхня здатність безпосередньо, дієво і тривало впливати на французьку громадську думку, зокрема на цільову аудиторію (сувереністи, євроскептики, антиатлантисти), схоже, досі обмежена. Про це в інтерв’ю Тижню розповів французький політолог Максим Одіне.
«Криза «жовтих жилетів» є винятком із правила. RT France зуміла вийти сухою з води й використати протестний рух для того, щоб здобути репутацію одного з поодиноких медіа, яке сприймають у лавах протестувальників. Цей миттєвий успіх, схоже, можна пояснити позиціонуванням RT France як речника «антиістеблішментських» сил, що спостерігається в останні роки, та опонента президента Емманюеля Макрона і його партії «Вперед, Республіко!», від часів президентської кампанії», — розповів він.
Одіне навів кілька цифр для загального уявлення. Так, сайт RT France зафіксував найвищу відвідуваність від початку запуску саме 8 січня 2019 року — за три дні після «акту VIII» «жовтих жилетів». Ідеться про понад 760 тис. унікальних відвідувань на сайт. У період між груднем 2018‑го і січнем 2019-го загальна місячна кількість відвідувань сайту RT France зросла від 7 до 12,5 млн перш ніж упасти до 8,8 млн у лютому 2019 року. Нині середня кількість відвідувачів за місяць — приблизно 4 млн. Sputnik France, що здійснює агресивнішу стратегію SEO та клікбейт (створення маніпулятивних і привабливіших заголовків для привернення уваги читача. — Ред.) для збільшення своєї аудиторії, заявляє про близько 15 млн унікальних читачів за місяць. Для порівняння, сайт часопису Le Monde налічує приблизно 100 млн відвідувачів на місяць.
Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень»