«Запровадивши нові імпортні мита на автомобілі Київ може досягти своїх короткострокових цілей часткового зниження дефіциту торговельного балансу України, одночасно забезпечуючи поштовх до падаючого внутрішнього виробництва автомобілів.
Але протекціоністський крок, оголошений в четвер безгрошовим урядом, який веде переговори з МВФ за рятівний кредит у $15 млрд, може мати дорожчі довготермінові наслідки. Він може розлютити колег по СОТ, які вже шоковані планами України, оголошеними у вересні, змінити 371 тариф лише через п’ять років після приєднання для міжнародної торгової організації», – пише видання.
«Багато (автомобільних – Ред) компаній є власністю впливових вітчизняних олігархів. Азаров дав зрозуміти кого призначені захищати нові мита, сказавши: «Вони не витримують конкуренцію з боку дешевшого імпорту автомобілів». Не дивно, що олігархи намагаються придушити конкуренцію, щоб підвищити власні прибутки, хоча на кону стоять також багато вакансій «синіх комірців».
Але чи справді потрібно розпочати таку боротьбу, щоб захистити обмежені схеми, самим сенсом існування яких є обхід імпортних мит? Альтернативою, звичайно, було б поліпшити інвестиційний клімат в Україні, щоб стратегічні інвестори розпочали повномасштабне виробництво автомобілів в країні і скористалися її меншою вартістю праці, географічною близькістю до ринків і достатністю сировини?
Важко зрозуміти як заходи з «захисту» Києва (які ще більше випробовують терпіння членів СОТ, в тому числі 27 країн ЄС) допоможуть підписати важливу угоду про асоціацію та угоду про вільну торгівлю з Брюсселем восени. З того часу як кілька тижнів тому ЄС встановив травень останнім строком для виконання прогресу з закінчення політичних переслідувань опозиційних політиків та припинення широкого відходу від демократії за президента Віктора Януковича, Брюссель бачив лише протилежні до прогресу події», – йдеться в статті.