Фахівці з США підтвердили придатність порту “Південний” для плавучого LNG-терміналу

23 Серпня 2013, 15:07

Згідно з висновком компанії інфраструктура порту "Південний" дозволяє приймати судна відповідного класу: довжина до 300 м, осадка – 11,5-12,5 м, і таким чином може бути використаний для розміщення платформи.

Плавучий термінал з прийому зрідженого газу (LNG-термінал) може прибути в Україну в середині наступного року і почати роботу до кінця 2014 року.

Як повідомлялось, у травні голава Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України (Держінвестпроект) Владислав Каськів обіцяв, що оприлюднити технічний звіт про можливість розміщення плавучого терміналу в акваторії порту «Ппівденний» до 10 липня.

Держінвестпроект і Excelerate Energy 26 листопада 2012 підписали рамкову угоду про співпрацю з Excelerate Energy L.P., яка має найбільший у світі флот плавучих LNG-терміналів – 9 одиниць.

Проект передбачає будівництво LNG -терміналу в районі міста Южний поруч з нафтовим терміналом ПАТ "Укртранснафта" і МТП "Південний".

У березні президент Віктор Янукович доручив Державному агентству з інвестицій та управління національними проектами (Держінвестицій) і міністерству енергетики та вугільної промисловості до кінця червня 2013 року укласти договори з інвесторами для будівництва LNG-терміналу.

Нагадаємо, 11 березня стало відомо, що держпідприємство LNG-термінал не змогло залучити два кредити на загальну суму 221,946 млн євро (один на 160 млн, інший – на 61,946 млн євро). У повідомленні підприємства, розміщеному на веб-порталі "Державні закупівлі", зазначається, що в обох випадках LNG-термінал отримав менше двох заявок від потенційних кредиторів.

Держінвестпроект 26 листопада 2012 року підписав угоду про співпрацю з іспанською Gas Natural Fenosa в рамках будівництва LNG-терміналу в Одеській області. З іспанської сторони документ підписав Джорді Сарда Бонвехі, який раніше також фігурував у якості представника компанії Enegas (Іспанія), нібито зацікавленої в інвестуванні в український LNG-термінал.

Після цього компанії Gas Natural Fenosa і Enegas заявили, що жодних документів не підписували, а Джорді Сарда Бонвехі не є їх представником. Іспанські компанії також додали, що не розглядають питання участі в консорціумі з будівництва LNG-терміналу в Україні.

Згодом журналісти провели розслідування і зясували , що Бонвехі є лижним інструктором і права підписувати цей документ не мав.

Позначки: