«Це такі точкові уколи, які не вирішують ситуацію з автовиробниками глобально. Тобто на сьогодні не вирішена основна проблема – залучення інвесторів. Так, введення спецмит штучно обмежить поставки іномарок, можливо це приведе до росту продажу частини автомобілів українських виробників, але ситуація від цього ж не зміниться. Як тільки цей бар’єр зникне, сюди хлинуть іномарки, тому що ми штучно обмежуємо вибір споживача», – зазначив експерт, порівнюючи дії уряду з боротьбою проти паводка лише мішками з піском.
«Якщо запроваджують такі бар’єри, то напевно не конкурентноздатні. Варто аналізувати, чому іноземні виробники не будують заводи в Україні, а не впроваджувати штучні бар’єри для іноземних виробників», – додав він.
За словами Омельницького, в Україні немає центрів розробки і виробництва автомобілів, тому можливий лише варіант виробництва чужих авто.
«Якщо сюди не приїдуть інвестори зі своїми розробками, технологіями, то варіанту оновлення автомпрому не існує. Мріяти про розробку сучасного українського автомобіля – це утопія», – вважає він.
Нагадаємо, закон про утилізацію автомобілів був прийнятий у липні для допомоги вітчизняним виробникам, які звільняються від збору за умови виконання низки вимог закону та набув чинності 1 вересня.
Мінекономрозвитку підготувало зміни до закону про утилізаційний податок на імпортні автомобілі для його узгодження з нормами СОТ і усунення дискримінаційних положень.
Раніше віце-прем'єр Юрій Бойко повідомив, що зміни до закону передбачатимуть, що при передачі старого автомобіля на утилізацію українські громадяни зможуть отримати компенсацію у, приблизно, 12 тисяч гривень на купівлю нового авто вітчизняного виробництва.