«Можливо, це навіть особиста думка Портова. Спрацьовує бажання швидше діяти, проводити судову реформу, автором якої він є. Тобто це не стільки велика політика, скільки бажання реформатора, щоб йому не заважали», – зазначив політолог.
Хоча повністю відмовлятися від співпраці з Венеціанською комісією Фесенко не радить.
«Варто шукати певну «золоту» серединку, оптимальний варіант співпраці з Венеціанською комісією. Повністю відмовлятися від цієї співпраці було би не дуже правильно. Це може призвести до того, що деякі ініціативи з боку Адміністрації президента чи окремих відомств сприйматимуться більш критично. А Венеціанська комісія виступає в даному випадку зовнішнім арбітром. Разом з тим, не варто застосовувати цю ініціативу щодо всіх законодавчих ініціатив, а лише щодо тих, які сприймаються критично або викликають конфлікт інтересів», – зазначив експерт.
Як зауважує політолог, не всі рекомендації, які «лунають з Європи і зокрема Венеціанської комісії сприймаються експертами в Україні».
«І це пов’язано не з політикою, а з національними особливостями. В Європі також є різні практики з різних правових питань. Наприклад, щодо передачі повноважень реєстрації кандидатів в депутати окружним комісіям. Для Європи – це нормально, у нас – це скоріше створить проблеми, ніж сприятиме демократизації виборчого процесу», – пояснив експерт.
Нагадаємо, радник президента Андрій Портнов під час науково-практичної конференції, яка відбулася 30 жовтня, заявив, що Адміністрація президента може відмовитися від узгодження законопроектів з Венеціанською комісією. "Можливо, ми не будемо витрачати час на багатомісячну процедуру експертизи в європейських інститутах", – сказав він, додавши, що чекає "публічного сигналу" з боку Ради Європи (РЄ), щоб прийняти рішення про продовження або припинення такої співпраці.