Експерт: Влада послуговується “темними сторонами” інтернету, використовуючи соцмедіа проти громадян

29 Листопада 2013, 13:26

«Євромайдан розпочався з людей, які не мали інших більш дієвих способів поширити інформацію як соцмережі. Ключові лідери думок натиснули на "поширити" тоді, коли більшість була розгублена і від політиків не було чітких меседжів. Разом з тим, якби не було першої тисячі людей в першу ніч – не було й наступних 100 тисяч», – заявляє Мороз.

За його словами, соцмережі є способом горизонтальної комунікації і  самоорганізації громадян, які схвалюють самостійне рішення вийти.

«Значення ієрархій є незначним, політики закликають людей виходити, але й ці гасла переважно транслюються онлайн», – зазначає експерт.

Проте, на його думку, соцмедіа завжди «доповнюють традиційні медіа», важливість яких не варто недооцінювати.

«Онлайн-видання, телеканали відіграли значну роль у відображенні ситуації в цілому – даючи аргументи за чи проти для людей приєднатися на мітингу. Без професійних текстів/сюжетів читач за допомогою тільки соцмедіа навряд чи може уявити повну картину того, що відбувається», – вважає Мороз.

За його словами, нині спостерігаємо відновлення уваги до Twitter як одного з інструментів соцмедіа.

«Його популярність була значною під час виборів 2009, 2010 та 2012 років. Євромайдан – наступна велика подія, під час якої користувачі зрозуміли потенціал Твітера. В українському Твітері на сьогодні хештег #євромайдан став найбільш популярним – від 800 до 2400 твітів в годину з'являлося в годину під час протестів в Україні. Другий за популярністю – англомовний #euromaidan – має менше твітів», – зазначає експерт.

Проте, за його словами, влада також розпочала кібервійну із активістами у соцмережах.

«Влада здатна застосовувати так звані "темні сторони" інтернету – обернути переваги соцмедіа проти громадян – ідентифікувати протестувальників через фото в мережі, блокувати сайти, скеровувати тональність провладних сайтів, провокувати силові варіанти, акцентувати на негативі майдану тощо», –  підсумовує Мороз.

Як повідомлялось, Євромайдан наштовхнувся на інформаційну війну, включаючи проблеми із сайтами ЗМІ, тролінг і ламання сторінок політиків у соцмережах і їхніх поштових скриньок.

Як відомо, протягом тижня відбулися масові хакерські атаки на електронні скриньки та акаунти у соціальних мережах політичних сил, опозиційних політиків та їхніх прес-секретарів.

На думку засновника порталу Watcher.com.ua Максима Саваневського, без соціальних мереж Євромайдан міг би й не відбутись.