«Перший день Євромайдану можна завдячувати винятково соціальним мережам та кільком популярним українським користувачам цієї мережі, які мають високий рівень довіри серед користувачів, і які закликали людей прийти на Майдан», – зазначив Саваневський.
За його словами, «без соцмереж Євромайдан міг би й не відбутись».
«Фактично мітинг 24 листопада відбувався завдяки «розкачуванню» людей в соціальних мережах протягом 21-23 листопада. Багато людей почали писати, що обов’язково прийдуть на мітинг 24-го. Коли пишуть про це ваші друзі/родичі – це є найбільшим спонукальним чинником, щоб прийти», – вважає експерт.
На його думку, пасивність людей завжди має якусь критичну межу.
«Якщо в офісі з 20 працівників лише 1 буває на Майдані, то скоріш за все – він так один й буде ходити. Коли таких людей більше – вони починають впливати на своє оточення – як в офлайні (колеги по роботі, друзі, родичі), так і в онлайні. Чим більше людей впливає – тим більша ймовірність того, що людина піде», – вважає він.
На його думку, нові медіа ставлять виклик владі.
«І вона, схоже, навіть підготувалась до цього. Але поки що влада вчисту програє онлайн-простір активістам. Як, до речі, й опозиція», – наголошує Саваневський.
Окрім того, він наголошує на важливій ролі Twitter у організації Євромайдану.
«Хештег #Євромайдан 7 дні поспіль був в переліку найпопулярніших тегів в українському твітері. Думаю, що поки що жоден інший тег в Україні не може з ним конкурувати. Схожа активність в Україні буває лише під час дуже важливих матчів збірної України з футболу, та й то лише в моменти, коли українська збірна забиває голи», – відзначає експерт.
Як повідомлялось, Євромайдан наштовхнувся на інформаційну війну, включаючи проблеми із сайтами ЗМІ, тролінг і ламання сторінок політиків у соцмережах і їхніх поштових скриньок.
Як відомо, протягом тижня відбулися масові хакерські атаки на електронні скриньки та акаунти у соціальних мережах політичних сил, опозиційних політиків та їхніх прес-секретарів.