«В Україні інтернет поки залишається сферою розваг. Це не є важливою складовою професійного зросту багатьох користувачів інтернетом. Хоча звісно для мільйонів людей інтернет є складовою їхньої роботи, але це не десятки мільйонів. В Україні переважна більшість послуг органів влади не інтегрована в інтернет. Це стосується і бізнесу чи комерції. Кількість українців, що купують в інтернеті, зростає, однак, не значно. Зокрема, річний обсяг цієї комерції становить близько $1,5-2 млрд, тоді як весь ринок складає – близько $120 млрд», – зазначив експерт.
На його думку, проблема полягає у відсутності державної політики у цьому питанні.
«Звісно, ринок може дещо відкорегуватися, зокрема, щодо підприємців, котрі змушені будуть розвивати технології. Однак, в більшості країн успішність полягає в рішеннях влади. Якщо вона немає інтересу цим займатися, то сам ринок суттєво це не змінить», – вважає Саваневський.
Експерт також зауважує, що в Україні є політики, які розуміють необхідність запроваджувати нові технології, зокрема інтернет, втім, їх – меншість.
«З точки зору технологізації загалом суспільних відносин між владою і громадянами серед країн з високим рівнем освіченості (а в Україні рівень писемності населення складає 99%), то Україна займає найнижчі показники. І поки в перспективі 3-4 років позитивних зрушень я не бачу, бо для цього вже зараз потрібно приймати певні рішення», – додав він.
Нагадаємо, за інформацією Worldbank в середньому у світі доступ до інтернету мають 36 осіб зі 100. Показник України – близький до середньосвітового, але найменший у Східній Європі, а серед країн СНД Україні поступаються лише Туркменістан, Киргизстан і Таджикистан (у Росії – 53%, Білорусі та Грузії – по 46%).