«Це (збиток «Натогазу» – Ред.) пов’язано, по-перше, з недолугою так званою соціальною політикою уряду і керівництва держави, тому що вони всіма силами тримали ціни на енергоносії для населення до виборів. Тепер вони почнуть серйозно підвищувати їх, хоча потрібно було це робити впродовж останніх 5 років. А тому постійно є розрив між доходами Нафтогазу з продажу на внутрішньому ринку природного газу і тими затратами, які йдуть на закупівлю природного газу, доставку до споживачів, транспортування газу тощо», – зазначив Боровик.
«По-друге, це пов’язано з тим, що дуже багато хлопців, які керують країною, Нафтогазом і паливно-енергетичним сектором в цілому заробляють собі гроші. Проходять великі тендери: «вишки Бойка», закупівлі лопаток для Укртрансгазу тощо. І в кожному тендері, за інформацією тих, хто бере в них участь, чи компаній, які хочуть зайти в Нафтогаз, «відкати» сягають до 65%. Жодна компанія не витримає такого рівня корупції», – зазначив експерт.
На думку Боровика, спрямованої політики для «знищення» Нафтогазу немає.
«Його не те, що навмисно вбивають, просто психологія тих людей, які керують паливно-енергетичним сектором і державою, не дозволяє їм по-іншому діяти. Для них найголовніше – самозбагачення, а всі інші питання з розвитку компанії, енергетичного сектору, енергобезпеки на 128 місці. Дійсно, Нафтогаз перебуває у стані м’якого дефолту уже впродовж минулих 3-4 років. Тому він не може виконувати свої зобов’язання перед західними кредиторами, а на внутрішньому ринку йому допомагають постійним вливанням держбюджету в статутний капітал. І лише таким чином він «на плаву», – сказав експерт.
Як повідомлялося, Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» за дев'ять місяців цього року отримала чистий збиток за міжнародними стандартами фінансової звітності в розмірі 4,559 млрд грн. Аналогічний період минулого року компанія завершила з чистим прибутком у розмірі 16,914 млрд грн.
Міністр енергетики і вугільної промисловості Юрій Бойко пояснив збитки НАК «Нафтогаз України» різницею в тарифах для теплокомуненерго і закупівельною ціною на імпортний газ.