«Якщо підрахувати, скільки насправді в нас виробляється бензину, то вийде, що на АЗС – 45% вітчизняного пального, а не 10%, як кажуть у Міненерговугілля. Звісно, дуже невигідно казати, що у нас існує нелегальне виробництво. При чому за весь минулий рік ця цифра також становила щонайменше 1,5 млн з близько 9,5 млн тон загального обсягу спожитих нафтопродуктів. Такий же обсяг зафіксований лише у першому півріччі», – зазначив Рябцев, додавши, що це підтверджують і звіти державних органів про скорочення на 40% обсягів несплати акцизного збору.
«Спостерігається спеціальне замовчування одних проблем і перенесення ваги на розгляд інших проблем», – зазначив він.
Водночас експерт стверджує, що діяльність нафтопереробних підприємств, що виробляють це пальне, не можна назвати повністю нелегальним.
«Виробників не можна назвати нелегальними. Міністерства звітують про кількість виробленого пального, але їх чомусь не обліковують», – додав він.
«Втім, наводити лад на ринку ніхто не хоче, так дуже вигідно. Це (пальне. – Ред.) – інфраструктурний товар, він завжди потрібний. Обіг ринку становить – $9 млрд. Третина з цього – $3 млрд – податок. Якщо його не віддавати державі, можна добре заробити», – зазначив Рябцев.
Нагадаємо, згідно з даними Міненерго, у першому півріччі на українських нафтопереробних заводах переробили трохи більше 1,5 млн т нафти або на 43% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Статистика стосується лише двох з семи підприємств: Кременчуцького НПЗ і Шебелинського ГПЗ.
За словами заступника директора науково-технічного центру «Псіхея» Геннадія Рябцева, обсяги нафтопереробної галузі в Україні суттєво скоротилися ще кілька років тому. Водночас, за його словами, насправді виробників нафтопродуктів в Україні – понад сотня, хоча їхню продукцію ніхто не обліковує.