Водночас, як зауважує Рябцев, остаточна редакція цього технічного регламенту ще не затверджена.
«Ніхто ні на які стандарти нові ще не переходив. Йшлося лише про те, що найближчим часом буде остаточно прийнято технічний регламент, що встановлюватиме вимоги до автомобільних бензинів дизельного, суднового і котельного палива. Зокрема, після відміни старих стандартів в Україні виникла серйозна юридична колізія, яка, наприклад, не дозволяла використовувати марки бензинів А-92 і А-95. Зрозуміло, що її потрібно було вирішити. Крім цього, коли випускається бензин і дизельне паливо з великою кількістю різноманітних технічних умов, дуже важко визначити, за якими параметрами їх контролювати. А тому буде встановлено єдині для всіх, обов’язкові для виконання норми і правила. Планується затвердження остаточної редакції регламенту і постанова Кабміну», – заявив він, пояснивши, що журналісти неправильно зрозуміли заяву міністра енергетики та вугільної промисловості Едуарда Ставицького про рішення уряду про нібито перехід на стандарти пального Євро-3, Євро-4, Євро-5.
"Після ухвалення регламенту виконання всіх стандартів стає добровільним, тобто кожен виробник визначатиме, чи відповідає той продукт, який він виробляє, стандартам чи ні. Тобто це – добровільне підтвердження відповідності. Але всі вимоги, які міститимуться в технічному регламенті, – обов’язкові, незважаючи на стандарт, за яким виготовлене те чи інше паливо", – пояснив він.
Водночас в цьому технічному регламенті є норма, яка стосується термінів переходу на екологічні класи бензинів – Євро-3, Євро-4, Євро-5, котрі відповідають запровадженим в ЄС екологічним формам, додає Рябцев.
«Згідно з проектом технічного регламенту, обіг бензину, дизельного, суднового і котельного палива екологічного класу Євро-3 буде заборонено з 2016 року», – зазначив експерт.
Водночас він пояснив, що жодним чином на якість нафтопродуктів на українському ринку прийняття нового регламенту не впливатиме.
Нагадаємо, 10 червня Міністерство енергетики та вугільної промисловості запропонувало уряду затвердити технічний регламент «Про вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного пального», який закріплює ряд істотних поступок щодо якості для продавців пального. Зокрема, документ дозволяє до кінця 2015 року продавати пальне, відповідне класу Євро-3 і до 31 грудня 2017 – пальне марки Євро-4.
Як відомо, 1 липня закінчився термін дії національних стандартів щодо дизельного палива та бензину, які визначали технічні умови для автомобільних бензинів і дизельного пального, що відповідали нормам Євро-2 і Євро-3.
Україна неодноразово відкладала повний перехід на паливо класу Євро-4 і Євро-5. Зокрема, дію старих вимог, що відповідали Євро-2 і Євро-3, було продовжено в липні 2011 року, в січні 2012 року, в липні 2012 року.