За словами експерта, нафтотрейдери можуть навіть знизити ціни на бензин, однак, на його думку, більшість із них не будуть цього робити, аби компенсувати втрати, які вони зазнали впродовж півроку.
«Потенціал для зниження цін на бензин в принципі є. Проте не всі учасники рикну можуть собі дозволити реалізувати це, тому що протягом майже половини року уряд своїми заявами стосовно необхідності зниження цін та встановлення необґрунтованих так званих рекомендованих цін примушували трейдерів знижувати ціну на бензин. Внаслідок цього чимало із них працювали на межі рентабельності, а деякі – отримували чималі збитки. Сьогодні ж трейдери намагаються компенсувати їх», – відзначив Рябцев.
Водночас експерт зазначає, що рекомендації експертно-аналітичної групи при Міненерговугілля учасникам ринку протягом найближчих трьох днів знизити вартість бензину марки А-95 на 5 копійок, дизельного палива на 10 копійок, є необов’язковим для виконання.
«Те, що приймається на засіданнях експертно-аналітичної групи – це згода окремих учасників ринку, які можуть собі дозволити і беруть на себе добровільні зобов’язання знизити у своїх мережах ціни на певні марки палива», – додав Рябцев.
Щодо підвищення цін на бензин, то, за словами експерта, підстав для цього поки немає.
«Попередні прогнози не вказують на те, що можуть бути підвищення цін найближчим часом – місяць-два. Це триватиме доти, поки не зміниться ситуація на світових ринках», – додав він.
«Зараз дуже хитка ситуація взагалі у світовій економіці і можуть відбутися досить суттєві обвали на сировинних ринках. Оскільки ціни, які встановлені на основні біржові товари не відповідають реальному співвідношенню попиту і пропонування, вони – необґрунтовано завищені. Окрім цього, світові експерти вказують на те, що існує дуже велика імовірність того, що світ заллє друга хвиля економічної кризи. Звісно, політикам США дуже не вигідно, щоб світову економіку знову трусонуло, тому що там розгортається президентська гонка і всі резерви буде кинуто на те, щоб утримати ринки в тому стані, який дуже вигідний США – насамперед, високі ціни для європейських споживачів», – зазначив Рябцев.