За його словами, сторони «грають» на підвищення, або ж заниження реальної вартості ГТС. «Але вони дуже далекі від реальності», – вважає Омельченко.
«Для того, щоб чітко і об’єктивно оцінити вартість газотранспортної системи, до цього потрібно у першу чергу реформувати НАК «Нафтогаз України», створити окреме підприємство «Укртрансгаз», незалежне від Нафтогазу. Можливо, підготувати вихід на ІРО, тоді ринкова ціна може бути зрозуміла, об’єктивна», – пояснив експерт.
Він наголошує, що для того, щоб збільшити ціну газотранспортної системи і НАК «Нафтогаз України» в цілому, то треба провести дуже велику підготовчу роботу. «У першу чергу це стосується підвищення якості корпоративного управління компанії, реформування її структури і т.ін», – вважає він.
«Вихід на ІРО займе мінімум 3-4 роки, тоді ми можемо досягнути максимальну ціну продажу Нафтогазу і ГТС в цілому», – зазначив Омельченко.
«Скільки це може бути? Думаю, що тоді вартість може бути 15-20 млрд доларів США. Але тільки ринок може чітко визначити дійсну ціну», – заявив експерт.
«Зараз, коли НАК «Нафтогаз» перебуває у такому складному фінансовому стані, то цю систему не можна продавати взагалі, тому що вона мало чого варта», – зазначив Омельченко і додав: «Ніхто не знає, чого вона варта».
Нагадаємо, наприкінці грудня глава Газпрому Олексій Міллер заявив, що Україна оцінила вартість своєї газотранспортної системи (ГТС) в $20 млрд. При цьому, за його словами, у 2012 році українська ГТС може сильно впасти в ціні.
Однак, Бойко у січні заявив, що Україна поки не проводила оцінки вартості газотранспортної системи. Він зазначив, що Україна не має наміру продавати Росії свою ГТС в обмін на зниження ціни на газ.
У свою чергу екс-прем'єр міністр Юлія Тимошенко нещодавно заявила, що «за найскромнішими оцінками в сьогоднішніх цінових координатах наша ГТС коштує більше 200 млрд євро».
А сьогодні джерело у Міненерговугілля розповіло газеті «Коммерсант-Украина», що з боку Газпрому надходила пропозиція викупити ГТС України за $4 млрд.
Зазначимо, що на початку грудня 2011 року Білорусь отримала від ВАТ «Газпром» $2,5 млрд за 50% акцій ВАТ «Белтрансгаз». При цьому, у 2007 – 2010 роках Газпром викуповував 50% акцій ВАТ «Белтрансгаз» рівними частками, щорічно перераховуючи по $625 млн і збільшуючи свою частку в «Белтрансгазі» щорічно на 12,5%.