Як пояснив експерт, Міжнародний союз залізниць називає залізничний рух швидкісним лише тоді, коли швидкість потягу сягає 250 км/год.
Разом з тим спеціалісти не виключають, що нові південно-корейські та чеські потяги, які запускають в Україні, не зможуть розігнатися швидше за 120 км/год, оскільки на українській залізниці багато занадто крутих для швидкісного руху поворотів.
Крім того, Кава вважає недостатніми заходи безпеки залізничного руху. За його словами, доречним було б спорудження дворівневих переїздів і переходів, аби автомобілісти та пішоходи перетинали залізничне полотно через підземний тунель чи міст. Однак обладнання одного такого дворівневого переходу коштує більше 30 мільйонів гривень.
Крім того, експерти радять в Україні захистити залізничне полотно зі швидкісним рухом спеціальною загородою, як це зроблено в багатьох інших країнах. Таким чином ані люди, ані тварини не заважатимуть залізничному руху.
В Укрзалізниці запевняють, що подбали про безпеку. За офіційними даними, на шляху проходження швидкісних поїздів відремонтували 17 залізничних мостів та інших інженерних споруд, модернізували 390 кілометрів залізничних магістралей, замінили 465 комплектів стрілочних переводів, капітально відремонтували 154 кілометри колії, обладнали переїзди.
Перший заступник начальника Головного управління безпеки руху Укрзалізниці Володимир Крот наголошує, що на всіх залізничних переходах встановлена звукова та світлофорна сигналізація, яка працює в автоматичному режимі. До того ж, тепер на 47 переїздахбуде обов’язково чергувати людина, аби «підстраховувати» автоматичні шлагбауми.
Нагадаємо, запуск нових Hyundai та Skoda, які мають сполучити всі міста-господарі Євро-2012, заплановано на кінець травня. У зв’язку із цим вводиться новий графік руху поїздів.