Наразі налічується лише кількадесят із кількох тисяч товарних груп українського експорту, для яких ринок РФ залишається основним, і обсяги поставок на нього вимірюються $1 млн за місяць чи більше. Про це Олександр Крамар пише у матеріалі "Відпустити минуле" для журналу "Український тиждень".
"Серед продовольчих товарів наразі йдеться лише про яловичину ($4,8 млн; дані за січень – лютий 2015 року) та свинину ($3,7 млн від початку року), морожені та консервовані овочі ($3 млн), какао-пасту ($5 млн), сіль ($3,7 млн) та вина ($2,7 млн)", – зазначає експерт.
За його словами, до РФ досі надходить більша частина українського експорту керамічних виробів, парфумів, побутової хімії, паперу і шпалер, пакувальної тари, етикеток, друкованої продукції, окремих видів будівельної сировини (гравію, щебеню, глини).
"Але виробники всього цього працюють переважно на внутрішній ринок, від попиту на якому залежать куди більше, ніж від можливого ускладнення доступу до ринку РФ", – зауважує Крамар.
Також він додає, що Росія залишається великим і чи не єдиним імпортером вітчизняного гідрооксиду алюмінію ($74,4 млн), що становить наразі 1/8 всього українського експорту до РФ. Однак, за його словами, вона навряд чи здатна відмовитися від цієї важливої сировини.
"Найзалежнішим від її ринку залишається експорт продукції машинобудування. Однак і тут товари, обсяги експорту яких вимірюються сотнями мільйонів або мільярдами гривень за місяць, мають більш диверсифіковані ринки збуту", – підкреслює експерт.
Детальніше читайте в черговому номері журналу "Український тиждень".