Експерт: Хтось витрачає великі гроші, щоб втрутитися в інформаційну картинку України

15 Вересня 2013, 14:38

«Довіра українців до ЗМІ достатньо парадоксальна. На мою думку, вони і так занадто довіряють медіа, особливо це стосується телебачення, яке нині абсолютно заангажоване і підконтрольне олігархам. Тим не менше, для значної кількості українців це головне джерело інформації. Набагато більше українців вірить ЗМІ, ніж чинній владі. Тому чи можна говорить про підрив довіри до ЗМІ? Думаю, що ні», – заявив він.

Експерт зазначає, що абсолютно не дивно, що за півтора року до президентської кампанії розпочалася така кампанія з дискредитації ЗМІ.

«Очевидно, що за цим стоїть влада або її представники… Не дивно, що вони за півтора року до виборів почали робити певні спроби зменшити їхню (ЗМІ. – Ред.) вагу, дискредитувати або й просто вивести з рівноваги видання. Думаю, такі речі плануються як довгострокова кампанія. Тому, на жаль, це продовжуватиметься. Очевидно хтось витрачає великі гроші, щоб спробувати втрутитися в інформаційну картинку України», – каже він.

Водночас він зазначає, що такі методи боротьби з незалежними і авторитетними ЗМІ – не нові.

«Зокрема, розповсюдження підроблених тиражів видань використовувалось неодноразово. Крім цього, відомі й методи зливу підслуханих розмов, в яких потім змішується правду з неправдою, щоб дискредитувати ЗМІ. Тому нічого нового насправді ми не побачили. Хіба можемо відзначити більші масштаби і очевидно серйозніше планування (кампанії. – Ред.) на довгострокову перспективу, а не лише такі разові зливи інформації», – зазначив Шевченко.

«На жаль, можу підозрювати, що це ще не всі методи брудної роботи і може бути ще щось інше», – додав він.

Один з ефективних методів боротьби з такими кампаніями, за словами експерта, – це повне ігнорування будь-якої інформації про них.

«Подібні брудні кампанії живляться переважно на увазі. Якщо більше ігнорувати їх, втрачатиметься ефективність ціх кампаній», – зазначив він.

Нагадаємо, наприкінці серпня – на початку вересня в низці регіонів, зокрема в Херсоні, Івано-Франківську, Полтаві та Кременчуці, були поширені газети з назвою та логотипом інтернет-видання «Українська правда». Темою номеру фальшивої «Української правди» стали медіаактиви олігархів. У цей же час з'явився сайт «Українська кривда», зовнішній вигляд якого дуже схожий на дизайн інтернет-видання «Українська правда».

Крім цього, як писав Тиждень.ua, чимало інформації у ЗМІ подають негативну інформацію про "не­угодних" журналістів, рідше про цілі видання, обов’язково з посиланням на «поінформоване джерело» або ж «сенсаційні документи». Прикладом може стати історія довкола побиття журналістів Ольги Сніцарчук та її чоловіка Владислава Соделя на мітингу опозиції. Групу «захисників» головного підозрюваного Вадима Тітушка очолила близька до Віктора Медведчука Оксана Шкода, яка чимало зусиль доклала до дискредитації журналістів.