«Канонізація Івана Павла ІІ – абсолютно логічна і зрозуміла. І це не було жодною несподіванкою. Не лише у перші дні після смерті, а ще за життя йшла мова про те, що Іван Павло ІІ в церковній свідомості вже переріс вимір суто звичайної буденної людини і в свідомості багатьох віруючих був особою, яка гідна найвищого церковного визнання, а в католицькій церкві це – беатифікація (зарахування особи до лику блаженних) і канонізація (віднесення особи до лику святих. – Ред.)», – заявив він.
«Це – своєрідна формалізація того ірраціонального, глибокого відчуття довіри до Папи і усвідомлення його як беззаперечного авторитету і святої людини, яка існувала в громаді за часів його життя. Звісно, для багатьох буде несподіванкою така швидка канонізація – пройшло всього 8 років після смерті. Відомо, що так швидко відбувалася канонізація Матері Терези. Вага цих постатей вочевидь не потребує випробування часом», – додав він.
За його словами, визначеного періоду і процедури віднесення когось із Пап Римських до лику святих немає.
«Якогось універсального рецепту немає і бути не може. Наприклад, разом з Іваном Павлом ІІ відбудеться канонізація Івана XXIII, що помер 1969 року. Тобто вже пройшло більше півсторіччя. Відомо, що церква має отримати свідчення здійснення чуда за посередництвом і молитвою за конкретного Папи. У католицькій церкві віднесення Папи до лику святих – це дуже офіційний і ретельний процес із залученням медиків та богословів. Зокрема, медичні працівники мають засвідчити, що хвороба певної особи перебувала в тій стадії, коли лікування не могло би принести жодного результату. А богослови вивчають, до кого ця зцілена особа молилася, в яких спосіб відбувалося це прохання і пояснюють зцілення втручанням ірраціонального чинника, тобто власне молитви, духовного впливу на людину», – пояснив Юраш.
За словами експерта, для кожної церкви, і для римо-католицької у тому числі, важливе питання євангелізації, тобто просвічення віруючих.
«Відомі проблеми у Західній Європі, частково в Америці, неоднозначна ситуація і в Латинській Америці для римо-католицької церкви… У кожному суспільстві церква потребує нового імпульсу, і я думаю, що образ Івана Павла ІІ буде прекрасним переконанням того, що ця євангелізаційна місія церкви посилиться», – підсумував він.
Нагадаємо, у липні цього року Папа Римський Франциск розпорядився розпочати канонізацію понтифіків Івана XXIII і Івана Павла II. 5 липня Папа Франциск підписав указ, що визнає чудо за заступництвом Івана Павла ІІ.
Як відомо, рішення про канонізацію ухвалюють, якщо теологи Ватикану підтвердять здійснення двох чудес.
Спеціальна конгрегація Ватикану вважає чудом Папи Івана Павла ІІ "незбагненне зцілення" жінки з Коста-Рики, яке відбулося у день беатифікації папи. Також чудом вважають зцілення французької монахині, яка страждала на хворобу Паркінсона, що вразила і самого понтифіка.
У травні 2011 року Папа Римський Бенедикт XVI зачислив Івана Павла ІІ до лику блаженних Католицької церкви.