«Коли в структурі ціни 60% – вартість нафти, 33% -налоги, ще 4% – зберігання, транспортування і 1% – це рентабельність, то тут ніде заховати прибуток. Тут неможливо заховати причину підвищення ціни на паливо. Причини всього дві – або дорога нафта, як є сьогодні, або високі податки. Держава сьогодні заробляє на бензині більше, ніж будь-хто в Україні. Зокрема, на 95-му, при ціні 10 грн, десь 3,3-3,5 грн. за літр. У держави є можливість зниження ціни і на гривну, і на дві і на три. Навряд чи хтось на це піде у нас. Хоча в Європі, зокрема у Великобританії, вже найближчим часом планують піти на зниження податків на паливо, тому що іншого способу впливати на ціни вже просто немає» – вважає експерт.
Крім того, Куюн звернув увагу, що у нинішніх умовах 30% АЗС торгують неякісним паливом.
«Для мене особисто секрет, чим сьогодні торгують 30% автозаправних станцій. Я дивлюся на те, скільки приходить палива на цей ринок, зокрема бензину А-95, я не розумію, чим торгує третина ринку. Ми не бачимо цих постачань (95-го бензину – Ред.). Збільшилося постачання 92-го бензину. Це означає що просто під виглядом цієї марки 30% автозаправних станцій продають усе що завгодно, тільки не 95-й. Я думаю, що майже 40% усього палива має відхилення від державного стандарту тому що поміститися у ціну запропоновану державою (ціни на паливо рекомендує експертно-аналітична група при Миненерговугілля – Ред.) можуть тільки люди, які беруть паливо не на нафтопереробних заводах», – переконаний експерт.
Як повідомлялося, в Україні продовжують зростати ціни на нафтопродукти. Згідно з прогнозами фахівців ціна на бензин А-95 (євро) впродовж 10 діб може зрости на 15 копійок. І ціни на бензин може підвищуватися до тих пір, поки українці купуватимуть його.
Раніше Міністерство енергетики та вугільної промисловості встановило новий ціновий коридор, згідно з яким роздрібна вартість бензину марки А-95 не повинна перевищувати 9,75 грн/л (було — 9,50 грн/л), вартість дизпалива — 9,25 грн/л (було — 9,00 грн/л).