"Таке рішенні, на мій погляд, хибне і поспішне. Воно не призведе до якихось позитивних результатів. По-перше, зниження акцизу не дозволить знизити ціни на нафтопродукти, оскільки протягом останніх двох тижнів нафта подорожчала приблизно на 75 доларів на тонні, тобто це означає, що це зниження акцизів вже «з’їло» зростання цін на нафту. При цьому це зростання на рівні 123,5 навіть більше доларів не буде припинятися і найближчим часом. Протягом найближчих трьох місяців навряд чи ціни на нафту знизяться", – відзначив експерт.
"По-друге, зниження акцизу безумовно призведе до зменшення надходжень до державного бюджету. Оскільки в законі було сказано, що 1,1 млрд гривень, який недоотримає бюджет, буде компенсовано за рахунок збільшення надходжень від ПДВ. Однак жодного обґрунтування того, чому збільшаться надходження від ПДВ, на основі яких висновків уряд прийшов до цього не було зроблено. Це, до речі, було зазначено у висновку одного експертного управління Верховної Ради", – зазначає Рябцев.
Експерт також зазначає, що таке рішення уряду не дозволить українським автомобілістам використовувати дешевше пальне – скраплений газ.
«Зниження акцизу призведе до того, що українські автомобілісти, які мають доходи нижчі середнього не зможуть перейти на більш дешевий вид пального, а саме скраплений газ. Оскільки акцизи на бензин знизили, а акцизи на скраплений газ залишилися на рівні 40 євро за тонну. Тобто це означає, що співвідношення між цінами на А-95 і скраплений газ зменшиться і буде просто недоцільно переводити автомобілі на це паливо.
До речі, від цього зменшаться надходження до бюджету з ринку скрапленого газу, за нашими підрахунками, як мінімум на 200 млн гривень», – додав Рябцев.
За інформацією Рябцева, через зріст світових цін на нафту за прогнозами на найближчих десять днів ціна на бензин А-95 може піднятися на 21 копійок, а на дизельне пальне – на 30 копійок.
«Таке рішення уряду, як і всі останні рішення в паливно-енергетичній сфері, нагадує спроби залатати численні дірки у ковдрі, яка розповзається по всіх швах», – підкреслив Рябцев.
На думку фахівця, уряду варто перестати стримувати ціни на бензин та проводити хоча б якісь дослідження.
«Річ в тім, що уряд жодних наслідків своїх дій не прогнозує, тобто питання навіть короткотермінового прогнозування не піднімається. Він реагує як пожежник. Спалахує пожежа, він гасить, не думаючи, що вода може знадобитися для більшої пожежі», – додає він.
Натомість експерт радить, по-перше, відмовитися від будь-яких рекомендованих цінових коридорів. По-друге, позбавити споживачів «бодяги» і обмежити постачання на нафтовий ринок неякісного бензину.
«Це, до речі, дозволить збільшити обсяги реалізації нафти вітчизняних НПЗ (нафтопереробних заводів – Ред.) для можливості їхньої модернізації. По-третє, було б доцільно ввести експортні мита, щоб не вивозити бензин і дизельне паливо, що також покращить стан вітчизняних НПЗ. Минулого року мільйон тонн бензину і дизельного палива було чомусь вивезено за кордон. Також потрібно запровадити певні дослідження нафтового ринку, щоб уряд мав можливість не боротися з наслідками кризи, а передбачити її», – стверджує Рябцев.
Нагадаємо, 7 квітня Верховна Рада затвердила урядовий законопроект про зниження ставки акцизного податку на бензин на 50 євро – до 132 євро/т.
Як повідомлялося, після набуття чинності Податкового кодексу з 1 січня акцизи, зокрема на бензин, підвищилися на 37,9%, до 182 євро/т.
Днями Азаров заявив про намір Кабміну зменшити акциз на нафтопродукти на 50 доларів за тонну під час зборів будівельників України.
Раніше Міністерство енергетики та вугільної промисловості встановило новий ціновий коридор, згідно з яким роздрібна вартість бензину марки А-95 не повинна перевищувати 9,75 грн/л, вартість дизпалива – 9,35 грн/л.