Як пише The Financial Times Deutschland, пасажирообіг на круїзних лайнерах з кожним роком збільшується. Так, якщо в 2005 році пасажирами круїзних суден були 3,15 млн, то в 2010 році їх було вже 5,54 млн. А на 2011 рік туроператори та транспортні компанії очікують майже 6 млн пасажирів. На відміну від північноамериканського ринку, де спостерігають занепад, європейський ринок перевезень переживає бум. Найбільше заробляють Німеччина, Велика Британія та Італія.
Втім, наразі експерти прогнозують, що трагедія біля італійського узбережжя може зупинити цю тенденцію. Те, що «Коста Конкордіа» було не старим судном, а з ультрасучасним обладнанням, може викликати занепокоєння багатьох туристів щодо безпечності цього виду транспорту. Аварія сталася біля острова Ельба та портового міста Сівітавеккіа, що разом з Барселоною, Венецією, Неаполем та Піренеями є головним призначенням круїзних лайнерів особливо навесні та влітку. В самій Сівітавеккіа в 2010 році на берег зійшло майже 1,8 млн. пасажирів.
«Це жах для іміджу компанії «Коста»», – говорить аналітик Хайме Кац з The Morningstar Reuters. «Ця катастрофа є додатком до економічної нестабільності і потрясінь в арабському світі», – вважає аналітик.
Крім того, як повідомляє Der Spiegel, катастрофа також може мати і негативні наслідки для екології. А фахівці компанії вже готують заходи щодо запобігання екологічної катастрофи біля Тоскани. Так, вже з’явилися повідомлення про розлив 2400 тонн палива на майже 300 метрів довжини корабля. Навіть невелика частина цього палива може вбити тисячі тварин та забруднити пляжі. «Ми не знаємо, чи було пошкоджено баки лайнера», – зазначив експерт Мартін Шуттеваер в інтерв’ю Der Spiegel. «Тим не менше, повідомлень про більшу кількість нафти в океані на місці події поки немає. Це може бути ознакою того, що баки все ж безпеці», – додає член німецької рятувальної команди Ульріке Віндгьовель.
Втім «Коста Конкордіа» наразі перебуває під загрозою нових ушкоджень. ЗМІ повідомляє, що судно не лежить стабільно на землі, а подальше потрапляння води може змусити його більше коливатись. «У такому випадку може статись що завгодно», – вважає Віндгьовель. «Існує ризик катастрофи». У такому разі навіть водолази, які шукають зниклих без вісти наражаються на небезпеку.
Для запобігання розливам нафти компанія, яка володіє лайнером, доставила на місце аварії корабель для збирання нафти та великі насоси. Вже у суботу було розпочато перекачування нафти з корабля. Як тільки операція з пошуку зниклих людей закінчиться, біля корабля розмістять спеціальні бар’єри, які мають запобігти поширенню нафти навколо лайнера.
Нагадаємо, круїзний лайнер Costa Concordia, на борту якого перебувало понад 4,2 тисяч осіб, зазнав катастрофи поблизу острова Джиліо поблизу узбережжя італійської області Тоскана. За словами капітана, судно напоролося на скелі, які не було вказано на навігаційній карті.
За останніми даними, у результаті події як мінімум 6 людей загинуло, щонайменше 67 постраждали. Невідома доля 15 осіб.