Джерела стверджують , що прообраз програми розроблений раніше і успішно застосовувався в Україні. Зокрема, на окрузі Василя Хмельницького, а згодом – і афілійованого з ним проекту " Громадський актив Києва". Модель вдосконалили російські політтехнологи та її взяв на озброєння штаб ПР під керівництвом Андрія Клюєва. Суть програми – не просто в масштабній скупці голосів, а в легітимізації цього процесу.
За інформацією видання, з літа відбувається накопичення коштів на рахунках, відкритих місцевими організаціями партії влади. Фермерів, імпортерів, керівників торгових компаній змушують вносити «пожертви» до цих фондів.
Кошти накопичуються для укладання договорів з людьми, в чиї обов'язки входитиме агітація за кандидата в президенти від влади. Таким чином планується укласти майже 34 тисячі відкритих, законних, з відкриттям рахунків і банківських карток, договорів – по одному ключовому людині на кожну виборчу дільницю. Головний агітатор укладає такі ж договори з активістами з будинків, розташованих на ділянці. Спільно вони складають реєстр лояльних і потенційно лояльних виборців, з якими, в свою чергу, укладають такий же відкритий договір на надання агітаційних послуг кандидату.
«Вартість цього проекту і його розмах залежатимуть від двох чинників. По-перше, від того, скільки грошей на це вдасться скроїти з державної кишені або не шкода буде витягнути з особистої. Спочатку передбачалося, що оплата рядового агітатора, читай – виборця , буде розбита на чотири транші по 400 грн в одному – три виплати помісячно до виборів , і остання – після підрахунку результатів. Ця сума може бути відкоригована. По-друге, остаточно не вирішено: виплати повинні проводиться тільки тим, хто голосує за гроші, або ж стійким прихильникам теж? У другому випадку йдетьтся про півтора десятки мільйонів виборців, здатних допомогти Януковичу перемогти, а штабу освоїти бюджет», – пише видання.