Міленіали (покоління Y) – учасники дослідження які народилися у період з 1983 по 1994, інтернет-покоління (покоління Z) – народжені у період з 1995 по 2003. Згідно з дослідженням, молоді покоління у світі та в Україні мають схожі характеристики та поділяють спільні принципи, однак водночас є певні особливості, на формування яких впливають внутрішні політичні та економічні чинники.
Так, молодь у світі дуже серйозно або серйозно дотримується обмежень, впроваджених у зв'язку з пандемією (Y – 74%, Z – 69%), COVID-19 надихнув їх почати покращувати власне життя (Y – 71%, Z – 70%. Молодь в Україні також дотримується карантинних обмежень (Y – 64%, Z – 62%), а загалом пандемія дала їм сильне відчуття того, що всі люди світу об'єдналися в кризовій ситуації (Y – 78%, Z – 84%).
Читайте також: Чому українці більше довіряють місцевим органам влади, ніж державним
На думку усіх респондентів, гнучкість стала найбільш важливою для успіху організацій компетенцією (світ: Y – 46%, Z – 40%; Україна: Y – 44%, Z – 35%). Виклики пандемії підсилили необхідність бути готовим та здатним швидко пристосовуватися до нових умов, а також освоювати нові навички залежно від першочергових потреб бізнесу.
Майже половина міленіалів та представників покоління Z постійно перебуває у стані тривоги або стресу (світ: Y – 41%, Z – 46%; Україна: Y – 39%, Z – 36%), з них жінок дещо більше, ніж чоловіків. Однак рівень тривоги або стресу під впливом пандемії змінився несуттєво, в Україні він нижчий, ніж загалом у світі. Головними джерелами стресу молоді покоління і в Україні, і у світі вважають благополуччя сім'ї, довгострокову фінансову стабільність та кар'єрні перспективи. Однак в Україні частіше знаходяться у стані стресу саме через фінансове становище (Y – 84%, Z – 91%), у світі цей показник: Y – 67%, Z – 67%.
Читайте також: Українці вважають своєю головною відмінністю від росіян ставлення до влади – дослідження
Лояльність до роботодавців серед представників молодих поколінь у світі знижується. Майже половина усіх респондентів (світ: Y – 47%, Z – 48% Україна: Y – 44%, Z – 41%) зазначили, що бізнес має позитивний вплив на суспільство, однак цей показник з кожним роком зменшується і вперше за історію дослідження цього питання опинився нижче 50%. В Україні вважають, що бізнес радше зосереджений на власному порядку денному і бажанні заробити гроші, ніж на потребах людства. Порівняно з поколіннями у світі, молодь в Україні демонструє готовність частіше змінювати місце роботи (Y – 49%, Z – 64% припускають, що можуть змінити роботу протягом найближчих двох років), у світі цей показник: Y – 36% Z – 53%.
Ключовою причиною тривоги у світі залишається зміна клімату, а в Україні найбільше занепокоєння викликає корупція, політична нестабільність і воєнні конфлікти в країні.
Більшість респондентів (світ: Y – 69% Z – 66%; Україна: Y – 88% Z – 84%) погоджуються, що статки населення їхньої країни розподіляються нерівномірно, що спричинено несправедливою оплатою праці, пріоритезацією бізнесом власних інтересів та підтримкою заможного населення з боку системи. Українці більш категоричні щодо цих питань.
Читайте також: Експерти ООН: клімат змінюється швидше, ніж вважалося
Покоління намагаються докладати зусиль у процесі боротьби з дискримінацією, найчастіше шляхом впливу на погляди та переконання людей навколо. Водночас українські міленіали та представники покоління Z менш активно долучаються до зменшення впливу дискримінації на суспільство. На думку респондентів, найбільший потенціал для боротьби з дискримінацію має освітня система, уряд та громадяни загалом. Однак найбільше зусиль докладають активісти, благодійні організації та громадяни.
Дослідження проводилось 8 січня – 18 лютого 2021 року у 45 країнах Північної Америки, Латинської Америки, Західної та Східної Європи, Середнього Сходу, Африки та Азійсько-Тихоокеанського регіону. Загалом було опитано 22,9 тис. респондентів у світі (14, 655 міленіалів та 8, 273 представників покоління Z). Зокрема, 200 міленіалів та 100 представників покоління Z з України, яка вже вдруге бере участь у дослідженні.