Серед десяти найдорожчих компаній світу, за ринковою капіталізацією, перші дев’ять місць займають американські компанії – Apple ($420,2 млрд), ExxonMobil ($408,8 млрд), Google ($302,0 млрд), Berkshire Hathaway ($290, 3 млрд), Johnson&Johnson ($266,0 млрд), Microsoft ($265,6 млрд), WalMart ($258,0 млрд), General Electric ($251,5 млрд), Chevron ($242,3 млрд). Десяте місце посідає китайська компанія PetroChina.
«Висока ринкова вартість компаній Apple та Google – прояв зростання влади каліфорнійських високотехнологічних фірм над сучасним світом», – наголошують Екерт та Цшепітц.
В той час, коли Apple та Google набирають обертів, компанії інших держав втрачають свої позиції.
«Бразилійський Petrobras та російський Газпром, які колись були у десятці, сьогодні посідають 69 та 70 позиції відповідно. Подібним чином, від США відстає і Європа. “Старий світ” не зміг побудувати великі концерни, використовуючи потенціал інтернету. В той же час, у зв’язку із рецесією в Європі багато концернів регіону поступилися американським конкурентам», – йдеться у статті.
Автори також вказують на втрату позицій Китаєм. «В роки фінансової кризи Піднебесна була готова припинити традиційне панування США у списку найбільших концернів світу. Брокери попереджали про “новий світовий порядок”. У 2007 році у десятці лідерів було не менше чотирьох компаній Піднебесної – стільки ж, скільки зі США. Передусім вражав поступ китайських компаній: найбільший банк Китаю – Industrial & Commercial Bank of China (ICBC) – у 2007 році майже вдвічі перевищував показники американського лідера – Citigroup», – пишуть Екерт та Цшепітц.