В Україні наразі з порушенням режиму тимчасового ввезення перебуває 24 505 тисяч автомобілів із іноземною реєстрацією, ще 27 604 тисячі автівок – з порушенням транзитних термінів. Про це повідомила заступник начальника управління організації митного контролю департаменту організації митного контролю Державної фіскальної служби Олена Мошинська.
За її словами, з початку 2017 року в режимі тимчасового ввезення в Україну потрапили 380 521 тис. автомобілів, тоді як за 2016 рік таких було 588 326 тис., а в 2015-му – 472 137 тис.
ДФС нагадує, що ст. 470 Митного кодексу України встановлює штраф у розмірі від 170 грн до 8,5 тис. грн за перевищення встановленого терміну транзитного переміщення автомобіля в залежності від тривалості терміну перевищення, а ст. 481 – штраф у розмірі від 850 до 17 тис. грн за порушення терміну тимчасового ввезення автомобіля.
Читайте також: Канадські вживані авто ввозитимуть в Україну за нульовою митною ставкою
Із початку 2017 року сплачено штрафи на суму 46,6 млн грн за 8,979 таких правопорушень – за ст. 470, 22,1 млн грн за 1,975 правопорушень – за ст. 481. Ще 69,6 млн грн штрафів за 164 порушень сплачено за використання автомобіля в інших цілях, ніж було задекларовано. При цьому декларант отримував пільги при сплаті митних платежів. У таких випадках Митний кодекс встановлює штраф у розмірі 300% від різниці між звичайним і сплаченим пільговим митним збором.
"Повторно використовувати ст. 470 (після сплати штрафу за нею – ред.) немає сенсу – це загальна думка центрального апарату ДФС. Однак для тих, хто після сплати штрафу продовжує користуватися цим автомобілем, настає відповідальність відповідно до ст. 485 Митного кодексу, де санкції значно жорсткіші", – пояснив заступник директора департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС Олексій Сивирин, відповідаючи на питання про ймовірність використання автомобіля після сплати штрафу за ст. 470 або при цьому накладення повторного штрафу.
За його словами, ДФС розробляла проект закону, який передбачає штраф у розмірі вартості автомобіля за перевищення перебування транспортного засобу на території країни більше ніж 20 днів. При цьому Сивирин уточнив, що Міністерство фінансів і Міністерство економічного розвитку і торгівлі вже узгодили законопроект, зараз документ перебуває в Державній регуляторної службі. Крім того, він повідомив, що в окремих областях України митники спільно з поліцією проводять рейди для виявлення порушників митного законодавства водіями автомобілів з іноземними номерами.
"Проблема в тому, що не так вже й багато прав у поліції, ще менше прав у митників зупиняти таку машину. Траплялися прецеденти, що працівниця однієї з митниць просто викликала таксі з такими номерами в митницю, і потім складали протокол", – зазначив Сивирин.
За даними громадської організації "Авто Євро Сила", в Україні налічується близько 3 млн автомобілів з іноземними номерами.
"Станом на квітень 2017 року, згідно з офіційною інформацією, в країні перебувало близько 900 тис. автомобілів з іноземною реєстрацією, а згідно з інсайдерською – 2,5 млн. Але потрібно враховувати, що зараз в Україну щомісяця заїжджає близько 50-60 тис. автомобілів. І ця цифра зростає", – прокоментував ситуацію голова громадської організації Олег Ярошевич.
Нагадаємо, що Верховна Рада у червні відклала до 2020 року введення екостандартів Євро-6. Як повідомлялося, з серпня 2016 року в Україні терміном на три роки дозволили ввіз старих авто (не старше 2010 року випуску) за значно зниженими ставками акцизу.