Зокрема, працівникам ДАІ пропонується патрулювати дороги на автомобілях із увімкненими світловими сигналами синього кольору, розміщувати наряди в місцях високої концентрації ДТП та проводити профілактичну роботу з водіями.
Згідно з наказом № 131 «Про затвердження змін до інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС», підписаним міністром внутрішніх справ Анатолієм Могильовим, в роботу ДАІ доданий ряд ключових нововведень.
Як повідомив керівник прес-служби департаменту ДАІ МВС Ігор Клопотій, нова інструкція орієнтує роботу співробітників на «профілактику ДТП і допомогу учасникам дорожнього руху».
«Про якість роботи інспекторів буде свідчити зниження кількості ДТП. Ми плануємо змінити імідж служби, яка виконує каральні функції, на користь забезпечення безаварійного дорожнього руху», – уточнив Клопотій.
Крім цього, з інструкції були вилучені положення про «відкриті», «приховані» і «змішані» способи патрулювання, що дозволяють інспекторам працювати на автомобілях без спеціального кольорографічного забарвлення і розпізнавальних знаків. Тепер працівники ДАІ не мають права зупиняти автомобілі в разі відсутності талона про проходження державного технічного огляду, а також якщо номерні знаки розміщені в невстановленому місці або забруднені так, що з відстані 20 м неможливо прочитати, що на них написано.
Крім цього, у новому документі відсутній розділ про поквартальне планування роботи патрулів ДПС і про звітність за підсумками планового періоду.
За новою інструкцією працівникам ДАІ дозволяється патрулювати дороги тільки на службових автомобілях з увімкненими світловими сигнальними пристроями синього кольору. Зокрема, «мигалки» на автомобілях ДПС повинні бути постійно включені на трасах державного значення і між стаціонарними постами в межах території обслуговування. У межах міста допускається розміщення патрулів ДПС без світлових сигналів, виключно в місцях підвищеної концентрації ДТП.
«Місце найбільшої концентрації ДТП може змінюватися в залежності від багатьох факторів: часу доби, погодних умов», – зазначив Клопотій, додавши, що в столиці найбільш небезпечними вважаються Столичне шосе, проспект Перемоги та Кільцева дорога.
Він уточнив, що в Києві для забезпечення безпеки дорожнього руху щодня задіяно близько 400 співробітників ДАІ.
У громадському русі «Дорожній контроль» переконані, що водіям буде проблематично оскаржити розміщення постів ДАІ.
«Наша практика показує, що дуже часто патрулі ДПС розміщуються там, де їх погано видно, використовуючи для цього і рельєф місцевості, і зелені насадження. Тому, щоб довести, що наряд ДАІ розташований всупереч інструкції, доведеться роздобути як мінімум інформацію про статистику ДТП на відповідній ділянці дороги», – зазначив керівник проекту Ростислав Шапошников.
На його думку, наявність нової інструкції не поліпшить відносини між водіями та інспекторами ДПС.
«Працівники ДАІ стають ввічливими з водіями, тільки коли бачать камеру або розуміють, що їхні слова записуються на диктофон, оскільки в разі неадекватної поведінки їм загрожує звільнення», – зазначає він.
Голова профспілки таксистів Василь Попик вважає, що введення нової інструкції зменшить можливості для хабарів недобросовісними співробітниками ДАІ, але не стабілізує ситуацію на дорогах.
«Керівництво країни має забезпечити своїм рішенням рівність на дорогах для всіх учасників дорожнього руху. Категорії населення, які користуються підвищеними привілеями в дорожньому русі, досить часто провокують своїми діями ДТП. Через це в нашій країні дуже низька культура водіння», – зазначив Попик.