ДАІ експериментує з дорожніми знаками, водійськими правами, штрафами й “платним” Києвом

1 Жовтня 2013, 18:21

Перипетії із водійськими правами

На початку року ДАІ МВС заявили, що 1 січня 2014 року закінчується термін дії водійських посвідчень, що були видані з використанням зразка бланка, затвердженого органом виконавчої влади СРСР. А тому рекомендували водіям замінити їх.

Проте у вересні такі нововведення скасували. Верховна Рада України прийняла одразу в першому читанні та в цілому як закон законопроект № 2633-1 «Про внесення змін до закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр і документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу або її спеціальний статус", яким дозволила не міняти радянські водійські права на нові.

Відповідно до закону посвідчення водія, які були видані з використанням зразка бланка, затвердженого органом виконавчої влади СРСР, можуть бути замінені на посвідчення нового зразка за бажанням їх власника та в інших випадках, передбачених чинним законодавством.

У травні українцям пообіцяли видавати посвідчення водія з чіпом. Зокрема начальник Центру безпеки дорожнього руху Сергій заявив: "Доданий чіп, але громадянин України може отримати і без чіпа. У чіп вноситься інформація, яка є на самому посвідченні водія, а також додаткова, пов'язана із захистом, домашньою адресою громадянина, його податковим номером, біометричними даними".

Проте згодом від цієї ініціативи також відмовилися. У липні державтоінспекція України заявила, що  поки що не планує відновлювати видачу водійських посвідчень з чіпами, але розробляє новий зразок посвідчень, який буде через деякий час представлений на обговорення громадськості.

З початку вересня у Державтоінспекції виступили з ініціативою повернути систему перездачі іспитів і повторного одержання прав, що існувала в СРСР.  Крім того, у ДАІ хочуть запровадити систему накопичення водіями штрафних балів.

Дорожній рух

З квітня в Україні почали діяти нові правила дорожнього руху. Зокрема, дорожні знаки отримали переваги над дорожньою розміткою. Крім того, заборонено встановлення на проїзній частині предметів, що перешкоджають проїзду чи паркуванню транспортних засобів, за винятком деяких випадків (оформлення ДТП, дорожні роботи, обмеження руху, передбачені законодавством).   

Також була введена низка нових дорожніх знаків.

1.40 "Кінець дороги з удосконаленим покриттям"

Крім того, з 1 жовтня вступило у дію нововведення, за яким на заміських дорогах транспортні засоби повинні рухатися з увімкненим світлом фар у денну пору доби. «Відповідно до пункту 9.8 Правил дорожнього руху, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 року № 111 «Про внесення змін до Правил дорожнього руху», що вступили в дію 15 квітня цього року, з 1 жовтня по 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути ввімкнені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу – ближнє світло фар», – наголошували в ДАІ. У ДАІ запевнили, що таке нововведення зменшить ризик виникнення дорожньо-транспортних пригод на заміських дорогах.

Стосовно пішоходів, то ДАІ неодноразово радила їм використовувати світловідбивні елементи при пересуванні проїжджою частиною в осінньо-зимовий період. 

Контроль за порушниками

А з липня відомство надало можливість українським водіям більше не ходити в ДАІ з квитанціями про сплату штрафів за порушення ПДР. Штрафи зараховуватимуть після надходження коштів на рахунок Держказначейства.

Контролювати порушення ДАІ  вирішили системою відеофіксації «Гарпун». Зазначимо, що про її введення, зокрема в Києві, йшлося ще минулого року. З літа ДАІ обіцяло встановити нову систему, у першу чергу, на дорогах державного значення.

"Це автоматичний стаціонарний комплекс, оснащений розробленими в США камерами TruCam, який здатний зафіксувати перевищення швидкості на відстані до 1500 м за допомогою точкового опромінення автомобіля лазером. Інформація буде передана на стаціонарний пост ДАІ або на патрульний автомобіль, який і зупинить порушника", – повідомляли в інспекції.

Разом з тим, для визначення стану алкогольного сп'яніння водіїв до 2016 року заплановано закупити 3,3 тис. спеціальних технічних пристроїв на 49,5 млн грн. Затвердженою урядом програмою, зокрема, передбачається закупівля і введення в експлуатацію «Укртрансінспекцією» до 2016 року 44 мобільних станцій зі спеціальним обладнанням для здійснення держконтролю, зокрема, за режимом роботи і відпочинку, ваговими параметрами транспортних засобів, виїздом на місце ДТП на загальну суму 20 тис. 356 млн грн.

Штрафи

Наприкінці квітня Міністерство внутрішніх справ запропонувало суттєво підвищити штрафи за порушення правил дорожнього руху, а також розширити перелік порушень ПДР. Спеціально для цього був розроблений законопроект, який Кабмін підтримав наприкінці серпня.

Зокрема, проектом передбачено, що штрафи за порушення правил проїзду перехресть, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, розмови по мобільному телефону без використання пристроїв, що дозволяють вести розмову без допомоги рук, пропонується карати штрафом від 425-510 грн до 510-595 грн. 

За керування транспортним засобом, який має несправності у гальмівній системі, кермовому управлінні, а також за переобладнання авто з порушенням норм, у тому числі, за тонування скла з порушенням стандартів, пропонується збільшити штраф з 340-510 грн до 510-680 грн. До того ж, за порушення правил використання ременів безпеки або шоломів пропонується штрафувати на суму від 170 до 340 грн (зараз штрафи за це порушення складають 51-85 грн).

Після таких ініціатив, активісти радили водіям обладнати свої автомобілі відеореєстраторами. Разом з тим, експерти розкритикували законопроект із нововведеннями. За словами речника громадської організації «Дорожній контроль» Єгора Воробйова, такими ініціативами "влада хоче узаконити свавілля працівників ДАІ". «Крім підвищення штрафів пропонують дозволити техогляд автомобілів на дорозі і підвищити штраф за непокору вимогам працівників ДАІ. Тобто узаконити все беззаконня серед працівників ДАІ та обібрати до нитки всіх водіїв… Це просто узаконений рекет на дорозі», – вважає він.

З червня у столиці був введений новий штраф для водіїв, а саме – заборону на мийку автомобіля у недозволеному для цього місці. До такого місця належить територія, яка не є власністю водія. Уповноважені особи з главку з благоустрою складають адмінпротоколи за статтею 152 (порушення правил благоустрою). Штраф дорівнюватиме сумі трьох неоподатковуваних мінімумів – 51 грн.

Паркування

У липні Верховна Рада підтримала в першому читанні законопроект про правила паркування транспорту та встановлення відповідальності за порушення правил паркування. Законопроект пропонував ввести адміністративну відповідальність за порушення правил паркування. Зокрема, у випадку, якщо водії не платять за паркування на майданчиках, призначених для платного паркування, вони повинні заплатити штраф від 8 до 12 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У з вересня уряд заборонив суб’єктами господарювання пристосовувати місця для паркування на тротуарах та проїжджій частині автомобільних доріг. Відповідні зміни до Правил паркування транспортних засобів внесені Кабінетом міністрів постановою від 14.08.2013 № 583. "Очікується, що внесені зміни дозволять залишити в минулому конфліктні ситуації, що виникали між суб’єктами господарювання та водіями, яким забороняють користуватися вільними місцями для паркування в зонах відпочинку та громадських місцях", – наголосили у Держкомпідприємництві.

Зважування вантажівок

У червні уряд пропонував штрафувати автопервізників за перевантаженння великих вантажівок, а для водіїв суттєво підвищити штрафи. Таку ініціативу підтримали в ДАІ і послили  ваговий контроль над вантажоперевізниками.

«Наразі створено систему державного вагового та габаритного контролю за проїздом транспортних засобів вагові та габаритні параметри яких перевищують нормативні. По всій території України працюють 38 мобільних комплексів вагового та габаритного контролю та один стаціонарний, на яких здійснюється  контроль за вантажоперевезеннями. Зважування вантажівок відбувається на спеціально обладнаних майданчиках (всього їх 83). Загалом з початку заходів працівниками ДАІ задокументовано більше 700 фактів перевищення вагових параметрів транспорту та майже 500 порушень встановлених обмежень руху великогабаритного автотранспорту (при підвищенні температури біль ніж 28ºС с 10 до 22 години включно), які покарані штрафними санкціями», – звітували в ДАІ усередині серпня.

Контроль за маршрутками

Цього року ДАІ почало більше контролювати водіїв автобусів, маршруток і мікроавтобусів через збільшення кількості ДТП. Як стверджують у відомстві, на стаціонарних постах ДПС з найбільш інтенсивним рухом пасажирського транспорту організовано роботу пересувних діагностичних  лабораторій ДАІ для здійснення контролю технічного стану автобусів, що експлуатуються з явними технічними несправностями. «Тільки під час проведення операції «Автобус 2013», що проходила в Україні з 20 травня по 18 червня було виявлено 6,7 тис. одиниць пасажирського автотранспорту з технічними несправностями, що загрожують безпеці дорожнього руху»,  – інформували в ДАІ.

Платний в’їзд до Києва

30 вересня столична Державна автоінспекція запропонувала КМДА запровадити платний в’їзд до центральної частини міста у денний час доби.

Як зазначили у ДАІ, це "сприятиме вирішенню проблеми руху на автошляхах Києва, розвантажить центральні вулиці міста і зробить пересування по столиці, – як на власних машинах, так і за допомогою міського автотранспорту, комфортним і приємним".

"Як свідчить практика, одним із проблемних питань виникнення заторів на вулицях у центрі столиці є облаштування зон платного паркування на проїзній частині. Таке паркування приводить до того, що одна смуга руху заставлена автомобілями", – йшлося у повідомленні.

Проте у КМДА запевнили, що водії поки не готові до введення платного в'їзду до центру столицю. " Така ініціатива зустріне опір. Цей захід непопулярний, тому що автомобілісти будуть відчувати незручності. Наші водії хочуть їхати куди завгодно і де завгодно зупинятися", – заявив заступник директора департаменту транспортної інфраструктури КМДА Іван Шпильовий.

Позначки: