Кораблі, що знаходяться на озброєнні Чорноморського флоту Росії, служать вже більше 30 років, тобто більше максимального терміну, відведеного багатьом військовим судам. У результаті нинішні кораблі до 2015 року, швидше за все, взагалі згниють і перестануть виходити в море, повідомило джерело в штабі ВМФ РФ.
Як повідомлялося, Чорноморський флот в даний час готує до списання великий протичовновий корабель "Очаків" і дизельно підводний човен Б-380 "Святий князь Георгій", побудований в 1982 році. У перспективі також планується списати великий протичовновий корабель "Керч", госпітальне судно "Єнісей", морський транспорт "Тургай", кабельне судно "Сетунь" і морський транспорт озброєння "Генерал Рябіков".
При цьому нових надходжень в 2010 році ЧФ Росії не очікує.
"Зрозуміло, військові моряки будуть підтримувати свої кораблі в гідному стані до останнього моменту, проте у "заліза" є свій ресурс. І якщо днище прогние настільки, що з нього почне все висипатися, звичайно, виходити в море на таких суднах ніхто не ризикне", – підкреслив представник військово-морських сил.
Відновити колишню міць і навіть примножити її можна за рахунок кількох новітніх корветів проекту 20380 "Стерегучий". Ці судна набагато перевершують по озброєнню великі десантні кораблі і в змозі в майбутньому скласти основу ЧФ. На думку джерела, щоб забезпечити необхідний потенціал флоту потрібно всього 20 корветів.
При екіпажі в 100 людей корвети дозволяють вести бій з підводним, надводним і повітряним противником, а також вражати берегові укріплення, розповів представник штабу Чорноморського флоту. Крім того, за його словами, ці кораблі оснащені вертольотами протичовновими Ка-27ПЛ, що дає можливість поодинці проводити невеликі операції, наприклад, щодо боротьби з піратами.
Перший примірник такого корабля вже перебуває на озброєнні в складі Балтійського флоту з 2008 року, а другий був спущений на воду в Санкт-Петербурзі 31 березня 2010.
Проте на даний момент основна проблема полягає в нестачі виробничих потужностей. На російських суднобудівних заводах надії ВМФ з відродження Чорноморського флоту виконувати не поспішають – вони завалені замовленнями зарубіжними, а на додаткові роботи просто не вистачає рук.
"Всі суднобудівні заводи завалені закордонними замовленнями на кілька років вперед, і навіть за наявності грошей дуже складно налагодити додаткове виробництво для потреб ВМФ Росії, оскільки там немає такої кількості фрезерувальників, токарів, зварювальників", – заявило джерело в штабі ЧФ.
За його словами, "великий виробничий потенціал є в Україні, і ми розраховуємо, що потепління в російсько-українських відносинах може призвести до реалізації ряду проектів на українських стапелях, які колись працювали на Чорноморський флот СРСР