Через невиконання чиновниками закону освітяни недоотримують 60 млрд щороку

18 Лютого 2013, 08:52

"Назріли зміни у ставленні суспільства і держави до вчителя, викладача, а також в оцінюванні їхньої діяльності. Те, що слід підвищити зарплату, зробити її справедливою, передбачити надання житла педагогам – аксіома", – підкреслив Ніколаєнко.

До того ж, він зазначив, що без диференціації оцінювання діяльності педагогів, стимулювання успішних, також не обійтися.

«Зараз багато нарікань з боку суспільства на діяльність окремих учителів, а то й цілих колективів, а також з приводу поборів і хабарів. У зарплаті вчителя плата за якісну роботу повинна складати не менше половини або хоча б третина всього заробітку", – вважає Ніколаєнко.

На його думку, стара радянська система фінансування була ефективною 20 років тому, а зараз зберігати її не можна.

«Джерелами фінансування сьогодні є в основному держбюджет і кошти батьків та студентів, а також незначна частка бізнесу. У вищій школі це співвідношення приблизно 65:34:1. Роль бізнесу в зміцненні матеріально-технічної бази освіти мізерна»,  –  ділиться спостереженнями Ніколаєнко.

Тим часом у країнах Євросоюзу в структурі бюджетів університетів частка коштів бізнесу становить 15-25%. Та й у СРСР базові підприємства плідно допомагали вишам, ПТУ і школам.

Щоб покращити ситуацію, потрібно змінити Податковий кодекс, стимулювати бізнес до співпраці з вузами, технікумами і ПТУ, дозволивши їм включати кошти на науково-технічну діяльність, підготовку кадрів у валові витрати.

«Цей резерd оцінюється експертами в 15-20 мільярдів гривень. А на сьогодні з передбачених законом на 2013 р. з 10% ВВП освітяни отримають близько 6%, а вчені замість 1,7% – тільки 0,4%. Тобто недоотримають майже 60 млрд. грн. Це може призвести до колапсу галузі»,  –  прогнозує екс-міністр.

Нагадаємо, наприкінці 2012 року Кабінет міністрів схвалив законопроект "Про вищу освіту".

Законопроект "Про вищу освіту", розроблений Міністерством освіти і науки, молоді та спорту в 2010 році, викликав акції протесту студентів та критику академічної спільноти.