«На Мозирському НПЗ, куди поставляється нафта азербайджанська по трубопроводу («Одеса-Броди» – Ред.), плановий капітальний ремонт на 3 тижні. Фактично завод працюватиме один тиждень при повному завантаженні. У зв`язку з цим просто знижено обсяги купівлі всієї нафти – й російської, й азербайджанської, й венесуельської, яка йде на завод. Через місяць усе ввійде до нормального ритму», – сказав Шишко.
При цьому він зазначив, що обсяг забору нафти внаслідок ремонту НПЗ буде скорочено приблизно на 40%.
Також, за словами заступника генерального директора, через ремонт на НПЗ і завантаженість нафтових резервуарів буде відкоригований графік заміщення в нафтопроводі технологічної нафти Urals на Azeri Light. Якщо раніше планувалося, що заміщення буде проведено до квітня, то нові терміни можна буде визначити після 14 квітня.
«Всі ці обсяги зав`язані на резервуари гомельської «Дружби» й Мозирського НПЗ. Вони зараз просто повні», – зазначив Шишко.
З середини минулого тижня в нафтопровід «Одеса-Броди» з азербайджанської сторони не надходить нафта, яка прокачується в порядку заміщення венесуельської нафти, а білоруська сторона не проводить забір нафти з нафтопроводу.
Перший віце-прем`єр-міністр Білорусі Володимир Семашко спростував інформацію про те, що Білорусь відмовилася від закупівель нафти у Венесуели.
«Ні від чого Білорусь не відмовлялася й не збирається відмовлятися», – сказав він.
Як повідомлялось, «Укртранснафта» і ЗАТ «Білоруська нафтова компанія» 17 січня 2011 року підписали договір про транзит у 2011-2012 роках українською стороною 4 млн тонн нафти щорічно по нафтопроводу «Одеса-Броди» до Мозирського НПЗ у Білорусі. Згідно з документом, по «Одеса-Броди» прокачується азербайджанська нафта в порядку заміщення венесуельської нафти.
13 лютого о 19:30 почалося регулярне транспортування нафти по нафтопроводу «Одеса-Броди» в аверсному режимі (у напрямку Бродів) для Мозирського нафтопереробного заводу.