Банерна війна, брак дебатів і види на другий тур. Дніпро перед виборами

Політика
23 Жовтня 2020, 19:04

Останні соцдослідження говорять, що найвищий рівень підтримки серед містян має чинний очільник Дніпра Борис Філатов та його партія – на рівні 30-40%. Проте вибори на міського голову все ж мають пройти у два тури. Хто складе конкуренцію Філатову – залишається справжньою інтригою. Адже серед претендентів змінити чинного мера доволі відомі у місті особистості, які мають свою електоральну підтримку. Це і представник пропрезидентської партії  “Слуга Народу”, головний лікар обласної лікарні ім. Мечникова Сергій Риженко, і екс-регіонали, які наразі розбилися на два табори – Олександр Вілкул з “Української перспективи” та Сергій Нікітін з “Опозиційної платформи – За життя”. Посунути Філатова намагаються екс-нардепка та волонтерка Тетяна Ричкова з “Європейської Солідарності” та очільник місцевої партії “Громадська Сила” Загід Краснов.

 

Якщо говорити про нові обличчя у Дніпрі, то про свої політичні амбіції заявив активіст Артем Романюков, який йде у мери від партії “Демальянс”. Хоча здавалося, що він має намір балотуватися від партії “Голос”. Проте від “Голосу” висувається інший претендент – теж активіст Віталій Жеганський.

 

 

Без перебільшень ця передвиборча кампанія стала найбільш діджиталізованою за історію виборів в Україні. Політичну агітацію можна було побачити усюди, починаючи від контекстної реклами на просторах інтернету та закінчуючи соцмережами Facebook, Youtube та телеграм-каналами. Від агітаційних відеороликів не сховатись ані в TikTok, ані Instagram. І здається, що останні дні передвиборчої гонки партії намагалися використати на повну, і реклами ставало все більше і більше.

 

Читайте також: Оновлення брендів без оновлення персон. Закарпаття напередодні виборів

 

Політсили витрачали доволі великі суми на просування своїх сторінок та окремих постів. Наприклад, судячи зі звіту бібліотеки Facebook Борис Філатов на просування своєї політичної сторінки за останні два місяці витратив близько 4,5 тисяч доларів. Кандидат в мери від партії “Слуга Народу” Сергій Риженко за такий самий період прорекламував себе на трохи більше ніж 8 тисяч доларів. А от Олександр Вілкул, який несподівано заявив про себе рівно за місяць до виборів, встиг прорекламувати свої сім публікацій на близько 3 тисячі доларів.

Скрін з Facebook

 

Рекламувались публікації як окремих кандидатів, так і політичних сил. Сторінка “Європейська Солідарність. Дніпропетровщина” за останні два місяці витратила 3 тисячі доларів, “Голос Дніпра” – 2 тисячі доларів, сторінка місцевої партії “Команда Дніпра” – 10 тисяч доларів.

 

Читайте також: Візуальний ряд. Як виглядає передвиборча реклама на прикладі Івано-Франківська

 

Часто агітаційні матеріали відрізнялися “креативністю”. Наприклад, “Нацкорпус” створив відеоролик на дитячу пісню “Baby Shark”. Як і в пісні акула знайомить зі своєю родиною, так і в політичному рімейку партія знайомила глядачів зі своєю командою. До речі, ролик озвучений російською мовою.

 

А от партія “Демальянс” на чолі з Артемом Романюковим у своєму відео обіцяв “витягти Дніпро з дупи”.

 

З Facebook “Демальянсу”

 

Окрім соцмереж, звичайно, у передвиборчій гонці були задіяні й  ЗМІ. Також не обійшлося без традиційної реклами в режимі офлайн. Ще задовго до офіційного старту виборів вулиці міста заполонила передвиборча агітація, яка розміщувалась буквально усюди: на стовпах, білбордах, під'їздах, інформкубах та причепах.

 

Саме за зовнішню рекламу у Дніпрі розгорілася справжня війна. Справа в тому, що напередодні минулорічних президентських та парламентських виборів у місті заговорили про монополізацію ринку зовнішньої реклами місцевою владою та наближеними до неї структурами. Тоді окремим кандидатам відмовляли у розміщенні реклами. Зокрема, Дніпровська мерія протягом декількох років провела масштабну реформу з так званої “оптимізації ринку”. У підсумку рекламні щити компаній, які працювали у місті десятки років, рішеннями виконкому міськради демонтували, а на їхнє місце ставили нові конструкції фірм, власники яких пов'язані з бізнес-партнером Філатова Геннадієм Корбаном і лідером “Громадської сили”, нинішнім кандидатом в мери Загідом Красновим.

 

Тож у Дніпрі не побачиш обличчя тих, хто не зміг домовитися із власниками компаній та місцевою владою. Та і тут партії, що залишилися без бордів, не пасли задніх, а вигадували усі можливості, аби “засвітитися” на вулицях міста.

 

Наприклад, причепи “слуг” були помічені на тротуарах та навіть під стінами Дніпропетровської обласної ради. Причепи з банерами “Демальянсу” лишали на парковках та уздовж доріг.

З сайту Опора

 

У цій боротьбі за увагу містян найзухвалішим виявився проєкт олігарха Коломойського “За майбутнє”. Банери політсили та кандидата у депутати міськради розмістили на будівлі аеропорту у Дніпрі. Також банери партії розвісили на місцевих заправках.

 

З Facebook Бориса Філатов

 

Ближче до дня виборів спостерігається прояв чорного піару та псування агітаційних наметів та реклами окремих партій. Громадянська мережа “Опора” також фіксувала порушення правил ведення агітації. Здебільшого вони стосувалися агітаційних матеріалів без вихідних даних. Але були й такі випадки, які можна розцінювати як підкуп виборців. Наприклад, у наметах «Партії Зелених України» разом із агітматеріалами роздавали яблука.

 

Згадали у Дніпрі й про такі політичні комунікації, як дебати. Через відеозвернення опоненти викликали один одного до дискусії. Наприклад, самовисуванець Євген Богиня кинув виклик лідеру “Громадської сили” Загіду Краснову. Дебати мали відбуватися у прес-центрі одного з місцевих видань. Але ані Богиня, ані Краснов, на місце зустрічі так і не з’явилися.

 

Читайте також: Час визначатися: щаслива «тринадцятка» до обласної ради Прикарпаття

 

В свою чергу, Загід Краснов викликав до політичної суперечки Бориса Філатова. У своєму зверненні Краснов назвав себе “головним опонентом” чинного мера та закликав “зустрітися обличчям до обличчя, аби поговорити, як чоловіки”.

 

Кандидат у крісло очільника міста від партії “Демальянс” Артем Романюков також кидав виклик Борису Філатову. Партійці навіть вивісили банер на Центральному мосту “Борисе, не бійся дебатів з Романюковим” та активно просували рекламу у соцмережах під гаслом “Здується чи ні”.

 

На усі виклики на дебати Філатов традиційно відповів постом у Facebook. Він розповів анекдот про Рабіновича, який запропонував міліціонерам, які зібралися перед його дверима, поговорити один з одним.

 

Та поговорити іншим претендентам один з одним також не вдалося. На дебати, які проводив телеканал UA:Дніпро, більшість учасників просто не прийшли. Ведучі часто залишилися самі в студії під час прямого ефіру, або удвох із кандидатом. Тож повноцінні дебати у Дніпрі так і не відбулися.