«Величина акцизу буде залежати від котирувань нафти на світових біржах. Вартість нафти йде вниз – акциз підвищується. Пішла вартість нафти вгору – акциз знижується. Таким чином, ми будемо гнучко стабілізувати цінову ситуацію на ринку нафтопродуктів», – розповів Азаров.
Прем’єр зазначив, що з березня 2011 року по березень 2012 року ціни на нафту на світовому ринку зросли вдвічі: з $70 до $125,5 за барель.
Окрім того, як написав Азаров, через високу ставку мита, встановленого Росією, переробка російської нафти на українських НПЗ є нерентабельною, що призвело до зупинки Одеського і Лисичанського НПЗ.
«Зараз обговорюється питання про безподаткове завезення 1 мільйона тонн нафти, щоб запустити роботу наших НПЗ, які зупинилися», – повідомив прем’єр.
Як повідомлялось, 21 березня, уряд відмовився ухвалити рішення про зниження акцизів на світлі нафтопродукти, а вирішив вдатися до альтернативних варіантів стабілізації цін на ринку нафтопродуктів, зокрема, внутрішні інтервенції нафтопродуктів на ринку для стабілізації цін.
За останній рік акцизний збір на бензин підвищено на 50%, або на 66 євро/тонна, що еквівалентно 65 коп./літр, і що, відповідно, стало потужним стимулом зростання цін на бензин у 2011 році. На сьогодні частка податків у ціні бензинів у середньому становить 35%, дизпальне – 22%.
За допомогою збільшення ставок акцизних зборів на нафтопродукти уряд планував 2012 року додатково одержати 3,35 млрд. грн. до бюджету.