«Ми високо цінуємо і розвиток культурно-гуманітарних відносин», – зазначив прем‘єр-міністр України, додавши, що Україна вже готується до проведення у вересні Днів Китаю в Україні.
Як повідомлялось, проект будівництва залізничного пасажирського сполучення між Києвом та міжнародним аеропортом «Бориспіль» отримав статус «Національного проекту» в серпні 2010 року на засіданні Комітету з економічних реформ.
Будівництво має бути завершено до середини 2012 року. Управління проектом здійснює Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами.
Реалізація цього проекту принесе прибуток у першу чергу Китаю. Торік у вересні, під час візиту Віктора Януковича до Китаю, Україна підписала угоду з тамтешнім Експортно-імпортним банком, що погодився надати в кредит $2 млрд на розвиток інфраструктури Київської області, зокрема на будівництво нової кільцевої дороги навколо столиці, а також «Повітряного експресу». 2011 року уряд виділив «Борисполю» під цей проект держгарантію обсягом $372,3 млн.
Відзначимо, що в лютому 2011 року директор «Борисполя» Борис Шахсуваров (нещодавно звільнений) оцінював спорудження «Повітряного експреса» не в $372 млн, а лише в $200 млн.
Водночас китайці подбали про власні інтереси: колії завдовжки в 30 км прокладатимуть їхні, а не українські компанії. Тобто китайські компанії збудують залізницю, і їм Київ гарантовано заплатить гроші, отримані від Пекіна в борг.