“Автоцивілка” може подорожчати на 15-20%

4 Лютого 2013, 11:30

84 страховикам, які працюють на ринку «автоцивілки», запропоновано збільшити мінімальні коефіцієнти на 20%, пише «КоммерсантЪ-Украина».

Вартість поліса ОСАЦВ визначається, виходячи із шести критеріїв, але діапазон коригувальних коефіцієнтів застосують лише до трьох із них: це залежність від місця реєстрації автомобіля (К2); від сфери використання транспорту (К3); від водійського стажу (К4). Наприклад, до автомобіля із реєстрацією в Броварах можуть застосовуватися коефіцієнти від 1 до 2,5. У бюро пропонують від 1,2.

У бюро вважають, що цю міру слід ввести на той період, поки не набудуть чинності нові тарифи ОСАЦВ.

«Підвищення тарифів, ініційоване МТСБУ – це тривалий процес. Пройшов вже місяць з моменту подачі розрахунків в Нацкомфінпослуг, але невідомо, коли регулятор розгляне їх і яке рішення ухвалить. А зміни ринку потрібні вже зараз», – наголосило одне з джерел.

До того ж, дирекція МТСБУ, у зв'язку із невдоволенням ряду страховиків майбутнім підвищенням базового платежу з 180 грн до 320 грн (+77,8%), може подати на розгляд регулятора навіть нижчу суму – 272 грн (+51%). У цьому випадку страхування подорожчає на 15-20%.

У МТСБУ і раніше намагалися вирішувати проблеми ринку за допомогою рекомендацій. 28 листопада 2011 року Держфінпослуг ухвалила розпорядження №708, яким знизила мінімальне значення коефіцієнта К4 для водіїв зі стажем більше трьох років з 1,35 до 1.

Однак бюро порекомендувало страховикам застосовувати колишній нижній поріг коефіцієнта К4 – 1,35.

«Така зміна спровокує зниження валових платежів із цього виду страхування і збільшить ступінь ризику для страховиків-учасників ринку ОСАЦВ», – йдеться у протоколі президії МТСБУ від 11 січня 2012 року.

Методів моніторингу виконання рекомендацій бюро – небагато.

«Один із них – контрольна закупка», – зазначив перший віце-президент «АХА страхування» Андрій Перетяжко.

Крім того, вибірково можна перевірити інформацію про розрахунки, що надходять до центральної бази даних МТСБУ.

«Але будь-які приписи носять рекомендаційний характер, і оштрафувати за їх недотримання не можна», – зауважив голова правління СК «Глобус» Володимир Ганчак.

Тому компанії, які демпінгують, залишаться безкарними. Хоча страховики, які вибірково використовують мінімальні коефіцієнти, у залежності від оцінки ризиків клієнта, все ж готові перейти на більш високі тарифи.

«Ми звернемося до такої практики після 5 лютого, коли почне діяти новий механізм розрахунку виплат за життя і здоров’я потерпілих», – заявив Перетяжко.