В Україні не стягуватиметься утилізаційний збір за автомобілі, ввезені в країну до 1 вересня, повідомив "Коммерсант-Укрина" гендиректор " ABT Баварія" (офіційний імпортер BMW, MINI) Олександр Тимофєєв. За його словами , відповідне роз'яснення компанія отримала від ДАІ 31 серпня. " У законі є двозначне формулювання про те, з якого моменту з імпортера стягується збір. У повідомленні ДАІ чітко сказано, що ми можемо продавати автомобілі зі складу за старими цінами " , – пояснив маркетинг-директор групи АІС Сергій Боровик.
За словами Тимофєєва, його компанія не встигала заповнити склади: "Ми розмитнили в основному бензинові автомобілі, які навесні було невигідно оформляти через введення спеціальних мит при імпорті автомобілів. Зараз довелося витратити 20 млн грн обігових коштів, щоб не потрапити під ще один податок. Цих запасів може вистачити на 1,5 місяці, але ми сподіваємося на скасування закону, оскільки проти нього виступає СОТ. За інших обставин автомобілі завозитимуться за новими цінами".
За словами Боровика , замовлення формуються за три місяці, так що імпортери навряд чи запаслися на більш тривалий період з урахуванням запланованої річної зупинки європейських конвеєрів. У відділі продажів компанії "Кий Авто Холдинг" (дилер Renault) повідомили, що найпопулярніших моделей Logan, Sandero, Fluence і Megane практично немає, а найближчі поставки будуть в жовтні та листопаді. Інших моделей, ще є близько 4-10 автомобілів.
Водночас залишається незрозумілим, чи зможуть вітчизняні компанії скористатися перевагами цього закону. "Поки ми ще не завершили роботу, щоб відповідати всім критеріям", – сказав Боровик. За його словами, вартість автомобілів, що випускає Кременчуцький автоскладальний завод, не зміниться, оскільки є певний запас часу, уточнити який саме Боровик відмовився.
У компаніях поки не прогнозують, як нові правила гри позначаться на авторинку. "Клієнти можуть віддати перевагу бюджетний автомобіль вітчизняного виробництва, а не іномарку через підвищення вартості . Але в той же час автомобілі з середнім і великим об'ємом двигуна подорожчають, але тільки до рівня, який не злякає клієнта", – пояснив керівник відділу продажів легкових автомобілів Volkswagen компанії "Порше Україна " Сергій Носенко .
Поки учасники ринку звикають до нових умов роботи, влада намагається прибрати й інші недоліки закону. Так, 5 серпня президент Віктор Янукович доручив прем'єр- міністру Миколі Азарову вдосконалити закон – зокрема, підготувати та внести до парламенту норми, згідно вимогам СОТ, а також доповнити його нормами, що захищають економічні інтереси і права власників транспортних засобів, які передають їх на утилізацію. У середині серпня Мінекології опублікувало законопроект , який передбачає скасування коригувальних коефіцієнтів до базових ставок податку на утилізацію транспортних засобів: 5,5 тис. грн для легкових автомобілів і 11 тис. грн для автобусів , вантажних і вантажопасажирських автомобілів або спецтехніки. На сьогоднішній день з урахуванням цих коефіцієнтів вартість збору становить 4,73-60,5 тис. грн залежно від типу, року випуску і маси транспортного засобу.
Як повідомлялось, закон про утилізацію автомобілів прийнятий в липні цього року, для допомоги вітчизняним виробникам, які звільняються від збору за умови виконання низки вимог закону. Він набув чинності 1 вересня.
Нагадаємо, що на початку серпня деякі виробники заявили, що не встигають виконати вимоги закону до 1 вересня і будуть змушені платити утилізаційний збір.