Автомобіль-примара

ut.net.ua
12 Грудня 2008, 00:00

 

До кінця року автор цих рядків мав намір стати автомобілістом. Під цей стратегічний план протягом чималого періоду акумулювалися «валютні резерви», які ще влітку були зняті з банківського депозиту і завбачливо, як потім ви­явилося, поміщені на зберігання у банківській ячейці. Суми в $10 тис. мало б цілком вистачити на купівлю в кредит чогось нетривіального тисяч за 20 – 25 «зелених». Однак автокредитування у зв’язку з кризою наказало довго жити, і все виглядало так, що купівлю машини треба відкласти до кращих часів. І тут несподівано з’явився новий шанс.
 
Кризова пропозиція
 
Придбати нове імпортне авто, яке ще півроку тому коштувало $20 тис., із 30-відсотковою знижкою? І це у розпал кризи, коли все дорожчає, особливо імпортні товари? Хоч як дивно, але саме це зараз активно пропонують більшість автодилерів України. Ціни на автівку або фіксуються у гривні, або доларова ціна перераховується в гривневу за низьким курсом – 5,0 чи навіть 4,85 UAH/USD. Тож покупець із валютою в гаманці дістав змогу значно заощадити.
 
Причина такого альтруїзму відома. Навесні завдяки вступу до СОТ ввізне мито на машини знижено до 10%. Але при цьому постійно існувала загроза, що лобістськими зусиллями конкуруючих автокомпаній, що здійснюють виробництво в Україні, мито буде підвищено. Відповідно протягом літа фірми, що торгують імпортом, забивали свої майданчики новенькими машинами. Дилери сподівалися вигідно розпродати «запас» восени, коли активізується попит.
 
Натомість сталося інакше. Спочатку банки припинили кредитування, потім на депозитах «зависли» кошти вкладників, і, нарешті, кризова ситуація змусила навіть тих, у кого є вільні гроші, думати не про їх витрачання, а про заощадження. А ввезені машини потрібно розпродати. 
Перед покупцями середнього і вищого за середній класу несподівано відкрилося нове вікно можливостей. Справді, без кредиту викласти з кишені $20 тис. може небагато хто. А ось позичити в друзів $3 – 5 тис. не така вже й проблема. Та й ризик «дефолту» невеликий: у разі чого автівку можна продати і погасити борг.
 
Погоня за авто
 
Утім, усе це теорія. А що на практиці? Щоб отримати відповідь на це запитання, Тиждень вирушив до автосалонів. Об’єкт пошуку – хетчбек гольф-класу в комплектації, вищій за базову, бажано з автоматичною коробкою.
 
Сигналом до «атаки» стала реклама знижок від Citroen. Так, Citroen С4 у модифікації «тридверне купе» з 1,6-літровим двигуном компанія «Франсавто» пропонувала за 95 820 грн. Лише $13,5 тис. І це за чи не найефектнішу модель у класі, яка до того ж розганяється до сотні за 10,6 с! Щоправда, коробка механічна, але з рештою «фаршу» все гаразд.
 
Однак перший же дзвінок одному з дилерів розвіяв ейфорію. Так, дві машини є в наявності й навіть за дещо нижчою ціною. Але… на них відбувалися тест-драйви. Зрозуміло, пробіг невеликий і «вживаними» такі машини не вважаються. Але купувати їх – лотерея. Тож цей варіант відпав. А як щодо інших комплектацій Citroen С4? Немає. А коли будуть? Невідомо, може, й ніколи. Хочете брати – беріть, що є, і швидко, бо розкуплять. Спасибі, але поспіх під час купівлі автівки не найкраща тактика.
Утім, «контрольний дзвінок» іншому дилеру тієї самої компанії, зроблений через кілька днів, залишив більше позитиву. Купе справді немає, але є з десяток 5-дверних хетчбеків. Дорожче за 107 600 грн, але з автоматом. Точніше, не є, а будуть – у другій половині січня. Та щоб купити їх за нинішньою ціною, треба викласти 100% передоплати вже зараз. 
 
Добре, переходимо до плану Б – Mitsubishi Lancer X у кузові хетчбек (у Європі має назву Sportback). Свіжа модифікація, яка ще не встигла приїстися, як Lancer-седан. І  до того ж потужний 1,8-літровий двигун і 6-ступеневий автомат. Щоправда, й ціна дорожча – 125 500 грн.
 
У київському автосалоні «Ніко-Україна» на Набережно-Луговій людей багато навіть у неділю. Lancer є і в салоні, і на майданчику, але Sportback серед них не видно. Треба запитувати в консультанта.
 
  Я вас запевняю, ціна на машину не підвищиться, – переконує молоденька дівчина-менеджер знервованого клієнта. – А де це написано, – не погоджується той, розглядаючи договір купівлі-продажу. – Я сам директор фірми, я ці речі знаю… Можна поговорити з вашим начальником?
 
Начальника в неділю немає, та й про що говорити? Не купите ви – купить хтось інший. Наприклад, я. Де тут у вас спортбеки?
 
Немає спортбеків. Точніше, є, але один-єдиний і в топ-комплектації за 133 500 грн. Занадто дорого. Але є седани – ще кілька штук лишилося. Та двигун – 1,5 л, дволітрових немає. І комплектація бідна. Проте менеджер радить не вагатися – можуть забрати й ці. Щоб забронювати машину, необхідно сплатити наперед 1% ціни. Дякую, мабуть, не треба.
 
Третій шлях
 
Для чистоти експерименту продовжую рейд автосалонами. Тут же, на Набережно-Луговій, дилерський центр Kia. Народ найактивніше розглядає новий Cee’d. Нічого дивно­го – нове корейське авто з привабливим дизайном і одразу в трьох модифікаціях кузова: купе, хетчбек та універсал. Останній мене цікавить найбільше, і не в останню чергу своїм прайсом. Ціна стартує від 106 400 грн за непогано упаковану машину з механікою (з автоматом дорожчий – 113 700 грн).
 
Знаєте, я його майже купив – машина була в наявності, і в спілкуванні з менеджером не виникло враження, що ти замовляєш квиток на поїзд за хвилину до відправлення. Та не сподобалася посадка в салоні – низьке сидіння і низькувате навіть у верхній позиції регулювання кермо. Якби хоч «автомат»… Але саме таких машин вже не було. Будуть? Будуть, але вже за іншою ціною.
 
Натомість несподівано сподобався седан Ford Focus, який зі знижкою 6 тис. грн пропонують в автосалоні «Віннер» на проспекті 40-річчя Жовтня. Ніколи не був прихильником фордівського «кінетичного дизайну», але під час ближчого знайомства зрозумів, чому британці вважають цю модель ледь не еталоном класу. Але викладати 120 тис. грн з гаком за машину з комплектацією, нижчою за середню? Якби був «фордофілом», подумав би. А так – ні.
 
Останній з відвіданих автосалонів – «Голосіївський» – розчарував. Не браком цікавих пропозицій: було б «вільних» 160 тис. грн, придивився б до нового позашляховика Renault Koleos, а за ліміту тисяч у 80 – до хетчбека Clio 3 з 1,2-літровим двигуном. А ось у моїй ціновій категорії чомусь нічого вартого уваги не ви­явилося.
 
Висновок? Щасливі власники валютних заощаджень справді можуть придбати зараз авто з істотною знижкою. Але їм доведеться брати, що дають. Для когось це прийнятно, для автора – не дуже. Утім, не варто дуже перейматися з цього приво­ду – у світі лютує спад попиту на автівки, і в цих умовах продавці мають запобігати перед покупцями, а не навпаки.