Схильність до комфорту виявляється у всій своїй силі лише тоді, коли цей комфорт щезає – один із незаперечних біологічних законів людства. Ми вже відмовилися від базового й масового «Жигуля», але чи розуміємо, чим краща напакована по повній програмі іномарка?
КОНСТРУКТИВ АБО КОНСТРУКТОР
Вітчизняний авторинок сьогодні переживає підйом. Це там, у Європі, катастрофічно зменшуються продажі нових автомобілів, виробники хапаються за голову, видатки зростають, прибутки зменшуються. А в Україні ринок росте (й це буде продовжуватися, за прогнозами спеціалістів, ще 2-3 роки), тому навіть японські бренди переглядають свою позицію відносно українського ринку. Наприклад, компанія Mitsubishi Motors вивела Україну в окремий ринок, і тепер саме український офіційний імпортер буде розробляти комплектації та замовляти власно пораховану кількість автомобілів.
Найчастіше наш ринок насичується автомобілями за двома схемами комплектування: «стандарт» і «порожнеча». Перший – це укомплектована певним набором функцій машина, яка постачається в усі країни регіону без змін. Цей набір визначає виробник, і український продавець не має права його міняти. Таким чином, купуючи базовий Citroen C4, ви можете підсвідомо насолоджуватися тим, що таку ж версію купляє француз або голландець. Не тому що ви такий унікальний, а тому що європейські дилери не мають права продавати автомобіль без як мінімум двох подушок безпеки й ABS |див. словничок|. Інший варіант обрали для себе більшість китайсько-корейсько-українських виробників. Автомобіль іде у продаж «голим». Справді, чи можна назвати комплектацією відсутність навіть тахометра |див. словничок|, натомість гордо включати підголівники в перелік обладнання? Насправді це цінова політика – дилери розраховують, що максимально дешеве авто користуватиметься більшим попитом. Тому Daewoo Matiz, який у європейській версії має ABS і дві подушки безпеки, в нас виглядає як гола база «Made in Uzbekistan». Специфіка ринку. Але давайте спробуємо розібратися, що краще та який варіант вигідніший для вашої кишені?
ПОВНИЙ КОШИК «ФАРШУ»
Простий математичний розрахунок підтверджує, що брати вже сформовану комплектацію вигідніше, аніж платити за додаткові опції. Як приклад можна розглянути автомобілі SEAT. Ця марка взагалі відмовилася від поняття «базова комплектація». Всі моделі суттєво «нафаршировані» й апріорі мають і кондиціонер чи клімат-контроль, і саунд-систему, й кілька подушок безпеки, й шкіряне оздоблення та цілий список інших опцій. Такий варіант справді економічно виправданий, але знімає всю персоналізацію автомобіля, тобто ви погоджуєтеся на умови, запропоновані виробником.
Наприклад, Toledo Superwagen укомплектований майже на повну, має ціну 22 тисячі 990 доларів (111,3 тисячі гривень). Оптимальний рівень приблизного «фаршу», виявленого нами, знайшовся в Opel Vectra Elegance+ за 136 тисяч гривень і Hyundai Sonata за 134 тисячі гривень, а популярна й «одноплемінна» Skoda Octavia A5 не дотягує на комплектацією.
А ось протилежний приклад. Skoda Fabia New пропонується в мінімальній комплектації, навіть без ABS: одна подушка безпеки, аудіо підготовка (лише передні динаміки), тахометр, обігрів заднього скла, коректор фар, передні електросклопідйомники й такі деталі як підголівники, бризковики та підсилювач керма. Це називається комплектація Classic, ціна навіть без ABS – майже 14 тисяч умовних одиниць. Далі йдуть Ambient, Sport і Elegance, тобто Classic плюс додаткові опції, аж до 21 тисячі все тих самих умовних.
Є ще один підхід, зокрема в Opel, Volkswagen і Peugeot і ще деяких – вони пропонують систему «конфігуратора»: автомобіль, який оснащений мінімумом із необхідного, в процесі замовлення допаковується функціями. Фактично ні базової, ні інших версій не пропонується, а відтак ви самі збираєте свій автомобіль. Безсумнівний плюс – ваші персональні смаки, оскільки автомобіль має приносити не тільки вантажно-перевізну користь, а й естетичні відчуття.
ДИЛЕРСЬКИЙ ДИКТАТ?
Приблизно 35% автомобільних дилерів в Україні формують базову ціну самостійно. Це пов’язано зі специфікою ринку, пального, запчастин і обслуговування. З цього виникають певні маркетингові можливості. Скажімо, так званий пакет «погані дороги», який часто згадується в прайсах. Покупець начебто отримує якусь спеціалізовану версію, хоча насправді цей пакет зводиться до простих налаштувань амортизаторів, фільтру повітря для салону й посиленої акумуляторної батареї. До слова: автомобілі, які постачаються в країни скандинавського регіону, теж комплектуються «зимовим пакетом»: потужніший акумулятор і присадка для пального. Хитрують не тільки з нами. Тому конкретна порада: завжди перевіряйте комплектацію обраного автомобіля не тільки на словах. Вимагайте, щоб все, що має йти в замовленні, було оформлено як додаток до договору купівлі (замовлення). Крім того, уточніть хоча б для себе незрозумілі пункти, ну той таки пакет «погані дороги» чи «пакет курця». Зрештою, непоганий метод – перевірка комплектації через Інтернет на офіційному сайті виробника – в такому випадку вам лише слід узгодити дилерські зміни в комплектації, однак «базу» ви вже знатимете.
Іще одне зауваження: автомобіль у максимальній комплектації втрачає свою ціну максимально повільно, тоді як «голобазий» – максимально швидко. Коли ви купляєте транспортний засіб на пару сезонів – зважте, що ви втратите в продажній ціні.
[853]
СЛОВНИЧОК
Тахометр – пристрій, що показує кількість оборотів двигуна.
ABS – система антиблокування гальм.
ESP – cистема контролю стабільності, яка автоматично пригальмовує окремі колеса для запобігання заносу.
TCS – cистема контролю зчеплення з ґрунтом. Не дає колесам пробуксовувати.