Літак "Міжнародних авіаліній України", що впав у Тегерані після зльоту 8 січня, могли збити ракетою із секретної іранської військової бази IRSG. Про це повідомив журналіст-розслідувач із Bellingcat Крісто Грозєв у Twitter.
"Враховуючи візуально сприйняту швидкість руху ракети щодо фактично відомої швидкості "Тор-М", я зміг прорахувати кут відносно траєкторії. Ця відстань від місця запуску становить близько 6,5 км. Один кандидат: секретна база IRSG", – пише журналіст.
Як повідомлялося, 9 січня американський високопосадовець повідомив журналістам, що американські супутники виявили в Ірані запуск двох ракет незадовго до падіння українського "Боїнга" в Тегерані.
Нагадаємо, літак Boeing 737 МАУ розбився незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані 8 січня. Лайнер виконував рейс Тегеран-Київ (PS 752).
За попередньою інформацією, літак розбився в результаті аварії двигуна з технічних причин, версія теракту виключається. Про це повідомило посольство України в Ірані, однак згодом воно змінило допис, у якому виключались версії падіння унаслідок теракту або ракетної атаки. Нині зазначається, що інформація щодо причин авіакатастрофи з'ясовується комісією. Як свідчить звіт іранської сторони, літак зайнявся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт.
Своєю чергою, у МАУ заявили, що літак був справний, і не припускають помилку екіпажу, оскільки «це був один з найкращих наших літаків з прекрасним, надійним екіпажем».
Як повідомлялося, унаслідок катастрофи загинули всі пасажири та екіпаж. За попередньою інформацією, мова йде про 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. На борту перебували громадяни сімох країн: України (11 осіб, включно з дев’ятьма членами екіпажу), Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини та Великої Британії. Згодом МАУ оприлюднила імена загиблих членів екіпажу та список пасажирів.
Наразі відомо, що МАУ призупинила рейси до Тегерана на невизначений термін. Також в авіакомпанії зазначили, що останнє планове технічне обслуговування літак пройшов 6 січня 2020 року.
Також, уряд ухвалив рішення (набуде чинності з 9 січня) припинити роботу українських авіакомпаній у повітряному просторі Ірану. Рішення буде переглянуте після з'ясування причин трагедії.
Офіс генпрокурора розпочав досудове розслідування падіння літака. Мова йде про ч. 3 ст. 276 КК (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).
Україна та Іран домовилися координувати дії слідчих груп обох країн, щоб з'ясувати причину аварії. Тегеран заявив, що не залучатиме США до жодної стадії розслідування. Україна подала необхідні клопотання, щоб брати участь у розслідуванні авіакатастрофи в Ірані. 9 січня до Ірану у складі пошуково-рятувальної групи прибули 45 українських фахівців, зокрема з Державної авіаційної служби, Національного бюро розслідувань авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами та представники МАУ.
Компанія Boeing заявила про готовність надати допомогу МАУ.
9 січня в Україні оголошено день жалоби.