Авіакатастрофа в Чугуєві. Суд відпустив під особисте зобов’язання командувача Повітряних сил ЗСУ

23 Грудня 2020, 10:06

Печерський суд Києва відпустив під особисте зобов'язання командувача Повітряних сил ЗСУ Сергія Дроздова. Він підозрюваний у справі авіакатастрофи Ан-26 та загибелі 26 військовослужбовців. Про це повідомило Hromadske у вівторок, 22 грудня.

 

Суд відмовив у задоволенні клопотання прокуратури про цілодобовий домашній арешт.

 

Дроздова підозрюють у недбальстві, яка призвела до катастрофи. За даними слідства, у 2018 році Сергій Дроздов затвердив тимчасовий курс для льотчиків, де зазначалась можливість курсантам 5-го курсу у двох вправах виконувати польоти конвеєром на літаках Ан-26. Однак, це рішення не було затверджене заводом виробником, як цього вимагає процедура.

 

Таким чином, на думку слідства, Дроздов створив хибне уявлення у військовослужбовців у Харківській області про легальне та безпечне використання польотів конвеєром у курсантів й інших курсів, та в інших вправах. Зазначається, що така практика мала місце з квітня 2018 року по вересень 2020, навіть коли це не було передбачено плановими таблицями польотів та дозволами виробників літаків, зазначають слідчі.

 

«Командувачем Повітряних сил 1 березня 2019 року затверджено триступеневу концепцію системи льотної підготовки курсантів льотного факультету, а також у лютому 2020 року затверджено рішення керівництва ХНУПС, якими передбачено здійснення сумісної підготовки курсантів льотчиків та курсантів штурманів на літаку Ан-26 за рахунок палива, яке виділялися на підготовку курсантів льотчиків», ㅡ зазначив прокурор Антон Зеленський.

 

Це на думку слідства, і призвело до того, що на борту перебувала більша кількість курсантів.

 

Дроздов зазначив, що конвеєрні польоти на Ан-26 відбувались з часу побудови, особливо на військово-транспортних літаках.

 

«Завод-виробник видав нам інструкцію, видав нам рішення, далі експлуатація здійснювалась нами. Якби «Антонов» хотів, то під час ремонту він вклав би нам інструкцію-заборону, таких інструкцій, заборон в нас не було», ㅡ зазначив Дроздов, зауваживши, що спільні навчання не були заборонені і практикувались останні 29 років.

 

Дроздов наголосив, що питання щодо доцільності тієї кількості осіб, що перебувала на борту, має вирішити суд.

 

На поруки Дроздова хотіли взяти Михайло Забродський, Степан Полторак, Ірина Верещук, також відповідну заяву до суду надіслав Руслан Хомчак.

 

Нагадаємо, 25 вересня при заході на посадку в аеропорту Чугуєва на Харківщині розбився літак Ан-26 Повітряних сил Збройних сил України. На борту перебували 27 осіб: 7 членів екіпажу та 20 курсантів Харківського національного університету Повітряних сил.

 

На місці катастрофи загинули 25 осіб, один курсант помер у лікарні від опіків. 

 

2 жовтня стало відомо, що розшифровка «чорних скриньок» з літака завершена.