24 березня 2015 року Антимонопольний комітет України надав обов’язкові для розгляду рекомендації 13 торговельним мережам стосовно вжиття заходів щодо зниження роздрібних цін до рівня, який існував до періоду підвищеного попиту на продовольчі товари. Про це повідомляє прес-служба комітету.
"У зв’язку зі стрімким зростанням попиту та одночасним підняттям цін на продовольчі товари в період з 21 лютого по 28 лютого 2015 року, АМКУ розпочав дослідження діяльності найбільших торговельних мереж міст Києва, Львова, Дніпропетровська, Одеси та Харкова, постачальників в ці мережі та виробників продуктів на предмет дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції", – йдеться у повідомленні.
Як зазначається, попередній аналіз отриманої від торговельних мереж інформації засвідчив, що окремі торговельні мережі в питанні ціноутворення на окремі продовольчі товари допустили зростання роздрібних цін випереджальними темпами.
Так, при підвищенні закупівельної ціни на крупу гречану на 16% роздрібні ціни збільшилися на 39%. При підвищенні закупівельної ціни на борошно пшеничне на 58 % роздрібні ціни збільшилися на 70%. При майже незмінній закупівельній ціні на сіль кам’яну протягом лютого місяця поточного року роздрібні ціни підвищилися на 13 %.
"Тобто середня маржа між закупівельною та роздрібною ціною на окремі продовольчі товари у період підвищеного попиту населення зросла більш, ніж на 50%", – повідомляє прес-служба.
Як наголошується, враховуючи суттєвий вплив торговельних мереж на ціноутворення, саме їх поведінка й підштовхнула до подальшого зростання цін по всій Україні.
"Однак на сьогоднішній день є підстави для зниження роздрібних цін на основні продовольчі товари до рівня, що існував до періоду підвищеного попиту на. Наразі спостерігається тенденція до стабілізації офіційного курсу гривні до іноземних валют та зниження цін на паливно-мастильні матеріали", – йдеться у прес-релізі.
"З метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, АМКУ надав обов’язкові для розгляду рекомендації торговельним мережам ТОВ "ПАККО-холдинг", ТОВ "Фоззі-Фуд", ДчП "Фуршет Центр", ТОВ "Фудмаркет", ПІІ "Білла Україна", ТОВ "ЕКО", ТОВ "АТБ-маркет", ТОВ "Метро Кеш енд Керрі – Україна", ТОВ "Ашан Україна Гіпермаркет", ТОВ "Омега", ПП "Таврія Плюс", ТОВ "Таврія – В", ТОВ ТМ "Барвінок", – повідомили у комітеті.