Антимонопольний комітет України розкрив картельну змову між великими торговельними мережами, які діють під брендами "Сільпо", "Фора", "Фуршет", "Велика кишеня", "ЕКО маркет", "Караван", "БІЛЛА", "НОВУС", "Спар", "Бімаркет", "МЕТРО" та дослідницькою компанією АСНільсен Юкрейн. Про це повідомила прес-служба АМКУ.
"Діяльність картелю призводила до обмеження конкуренції на ринку послуг з організації роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продовольчим асортиментом міста Києва, в результаті чого запроваджено несприятливі умови для виробників та постачальників, що створювало бар’єри для інвестицій та інновацій, стримувало вихід на ринок малого та середнього бізнесу", – йдеться в повідомленні.
Зокрема в АМКУ наголошують, що це призвело до суттєвого завищення цін для споживачів на товари повсякденного вжитку.
Тому Антимонопольний комітет визначив штраф в 203 млн грн.
"Разом з цим, Комітет надав відповідачам зобов’язання, виконання яких суттєво покращить ситуацію на ринку. Так, ТОВ "АСНільсен Юкрейн" та торговельні мережі зобов’язано припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції протягом 2-х місяців…Також торговельним мережам надано зобов’язання припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції протягом 2-х місяців з дня отримання рішення шляхом приведення своєї діяльності, в тому числі договірних відносин з постачальниками та/або виробниками товарів та підходів до ціноутворення для своїх споживачів у відповідність до законодавства про захист економічної конкуренції", – уточнюють в комітеті.
Як повідомлялося, в березні АМКУ звинуватив столичні супермаркети в завищенні цін на 20-30% і зобов'язав найбільші торговельні мережі знизити ціни.