Amazon інвестує в безпілотні автомобілі та електричні пікапи.
Компанія з розробки безпілотних автомобілів Auror Innovation залучила $530 млн від венчурного фонду Sequoia Capital, який включає інвестиції Amazon та холдингу T. Rowe Price (другого за часткою акціонера Tesla після Ілона Маска), повідомляє Bloomberg.
Стартап Auror Innovation було засновано у 2016 році Крісом Армсоном (колишній керівник проекту з розробки систем безпілотних автомобілів в Google), Стерлінгом Андерсоном (очолював відділ з розвитку програми автопілота в Tesla) і Дрю Багнеллом (один з творців підрозділу передових технологій в Uber). Репутація засновників дозволила стартапу залучати талановитих працівників та завоювати прихильність інвесторів. Auror Innovation позиціонує себе як незалежний розробник програмного та апаратного забезпечення автопілотованих автомобілів, культивуючи партнерські відносини з Hyundai Motor Co., Volkswagen AG і Byton Ltd.
Інвестиції Amazon в автопілотовані авто викликали чимало спекуляцій щодо мотивів онлайн-гіганта. "Технологія автономності має потенціал, щоб допомогти зробити працю наших співробітників і партнерів більш безпечною і продуктивною", – зазначив представник Amazon. Автономне керування автомобілем може знадобитися не тільки для людей. Технологія також може бути використана для переміщення товарів. Amazon вже зараз використовує передові технології для покращення логістики, у тому числі автоматизацію своїх складів. Компанія також розробляє систему доставки пакунків за допомогою дронів.
Читайте також: Державне регулювання: збитий приціл
Після оголошення новин про інвестиції Amazon та T. Rowe Price у конкурента акції Tesla втратили більше 4% вартості, свідчать дані Markets Insider.
Пізніше агентство Reuters також повідомило, що Amazon та General Motors ведуть переговори про інвестування від 1 до 2 мільярдів доларів у виробника електричних пікапів Rivian Automotive LLC. Угода дозволить Amazon та GM отримати міноритарні частки в Rivian. Угода може стати вирішальним стимулом для стартапа з Мічігана, який прагне стати першим виробником електричних пікапів на ринку США. Rivian планує розпочати виробництво свого пікапа восени 2020 року. Якщо переговори будуть успішними, про угоду може бути оголошено вже в цьому місяці, повідомили конфіденційні джерела Reuters. Amazon та Rivian від коментарів відмовились.
Угода щодо підтримки Rivian може відбутися на тлі намагань найбільшого її конкурента Tesla стабілізувати виробництво і прибутки через випуск своєї флагманської Model 3. Раніше в серпні виконавчий директор Tesla Ілон Маск інформував інвесторів, що електричний пікап є його «персональним фаворитом для наступного продукту» від Tesla. При цьому він розмірковував лише про потенційний запуск вже після випуску автомобіля Model Y, виробництво якого компанія планує розпочати у 2020 році. Раніше в січні Tesla оголосила про звільнення близько 7% своїх працівників (більше 3000 чоловік), щоб зробити Model 3 більш доступною.
Amazon, яка передусім займається продажем товарів та послуг через інтернет, є найбільшою за капіталізацією компанією світу, що сягає близько 800 млрд доларів. Вихід компанії на ринки електрокарів на декількох напрямах може загалом свідчити про тенденцію технологічних гігантів відмовлятись від чітких профілів своєї діяльності. Значні інвестиційні можливості дозволяють їм охоплювати високотехнологічний сектор цілком. І звичайно це є поганим сигналом для спеціалізованих компаній, на кшталт Tesla.
Apple втрачає ринки Китаю та Індії.
Обсяг продажів iPhone в Китаї в четвертому кварталі 2018 року впав на 20%. Водночас продажі смартфонів китайського конкурента Huawei зросли на 23%, свідчать дані галузевої дослідницької компанії IDC, повідомляє Reuters. Частка ринку Apple впала до 11,5% з 12,9% роком раніше. Apple більше не розкриває детальні цифри щодо постачань iPhone у своїх квартальних результатах, тому такі канали інформації як дослідження IDC набувають особливої важливості задля фіксації змін продажів у другій економіці світу.
Читайте також: Сага про 3%. Яким темпом може зростати українська економіка
"Крім регулярного оновлення продуктивності в 2018 році і невеликих змін у дизайні, не було жодних серйозних інновацій, які б стимулювали користувачів продовжувати змінювати свої телефони за значно збільшеною ціною", – говориться в звіті. Загальна складна макроекономічна ситуація в Китаї та інноваційні продукти конкурентів також є причинами спаду, вказується в дослідженні.
Раніше на початку місяця в доповіді іншого промислового джерела Hong Kong-based Counterpoint повідомлялося про подібне стрімке падіння продажів iPhone в Індії. Так продажі iPhone на індійському ринку в четвертому кварталі, який включає індійський фестиваль продажів електроніки Diwali, знизилися на 25% порівняно з відповідним періодом минулого року. Загалом обсяг продажів у 2018 році в Індії впав до 1,7 млн одиниць порівняно з 3,2 млн одиниць роком раніше.
США і Китай сигналізують про прогрес в торгівельних перемовинах.
Президент Сі Цзіньпін заявив про прогрес у торгівельних перемовинах США і Китаю, які після раунду цього тижня в Пекіні продовжаться наступного тижня у Вашингтоні, повідомляє Bloomberg. У випадку успіху перемовин вдасться уникнути підвищення тарифів до 25 % з 10 % на китайський імпорт в США обсягом 200 млрд доларів. Підвищення у випадку провалу перемовин планувалося з 1 березня, проте Трамп заявив, що готовий перенести кінцевий термін у випадку потенційного досягнення угоди. В середу Bloomberg News повідомило, що дедлайн може бути перенесений на 60 днів.
"Переговори між обома сторонами досягли важливого прогресу на новому рівні", – заявив Сі Цзіньпін, повідомляє інформаційне агентство "Сіньхуа". Він підкреслив, що сподівається на досягнення взаємовигідної угоди. Сі Цзіньпін також запевнив, що він дуже цінує “хороші робочі відносини” з президентом Дональдом Трампом і готовий підтримувати зв'язки з ним різними способами.
Читайте також: МВФ погіршує прогнози через Brexit та Китай, а у Давосі оцінюють ризики
Міністр фінансів Стівен Мнучін у п'ятницю зауважив, що він і торговий представник США Роберт Лайтгізер провели «продуктивні зустрічі» з віце-прем'єром Китаю Лю Хе. "Ми відчуваємо, що ми досягли успіху в дуже, дуже важливих і складних питаннях", – сказав Лайтгізер, повідомляє Associated Press. "Ми маємо додаткову роботу, яку потрібно здійснити, але ми обнадієні", – запевнив він.
Проте за словами опитаних Bloomberg посадових осіб США і Китаю, які забажали конфіденційності, залишаються суперечності щодо структурних реформ в Китаї, яких вимагає США. Також проблемною залишається вимога США припинити субсидування Китаєм державних підприємств і змінити практики корпоративного управління. Отож, запевняють посадовці, ймовірно знадобиться особиста зустріч між лідерами США і Китаю задля підписання угоди.
У будь-якому разі сторони мають стимул до укладання угоди: Трамп неодноразово пов'язував ринкову вигоду з політикою своєї адміністрації, тоді як Bloomberg Economics оцінює, що Китаю вдасться уникнути зниження ВВП на 0,3% в 2019 році у разі збереження перемир'я.
Економічний радник Білого дому Ларрі Кудлов заявив про «обережний оптимізм» у перемовинах з Китаєм. Дата зустрічі між лідерами США і Китаю ще не була призначена і навряд вони зустрінуться до зафіксованого дедлайна 1 березня. Проте у вівторок радник Білого дому Келліан Конуей заявила, що Трамп хоче зустрітися з Сі Цзіньпіном "дуже скоро".