Активісти: губернатори Буковини та Донеччини найактивніше застосовують адмінресурс

3 Жовтня 2012, 14:06

«Це свідчить про неефективність законодавчих перепон втручанню посадових осіб у виборчий процес та спонукає чиновників ігнорувати принципи політичної неупередженості державного апарату», – зазначила.

За словами, координатора виборчих програм ОПОРИ Ольгу Айвазовської у діяльності 21 керівника облдержадміністрації, Ради міністрів АР Крим, державних адміністрацій Києва та Севастополя зафіксовано 162 випадки адміністративного впливу на виборчий процес. Очолили список порушників голови Чернівецької та Донецької ОДА Михайло Папієв і Андрій Шишацький.

2 місце посідає голова Одеської облдержадміністрації Едуард Матвійчук. 3 місце – голова Харківської облдержадміністрації Михайло Добкін.

У вересні спостерігачі ОПОРИ зафіксували 179 випадків використання адмінресурсу, 126 – підкупу виборців, 123 – перешкоджання політичної діяльності кандидатів, 77 – недобросовісної агітації, 12 – силового ресурсу, 9 випадків тиску на ЗМІ.

За словами аналітика кампанії Михайла Шелепи, процес формування ДВК став ключовою темою місяця.

«Він відбувався в незрозумілий для більшості суб’єктів виборчого процесу спосіб, непрозоро та без належного контролю. Значна частина членів окружних виборчих комісій, які проводили жеребкування, не дотримувались встановленої послідовності дій. Зміни ЦВК порядку жеребкування, що були прийняті за 5 днів до реалізації процедури, негативно вплинули на процес в цілому та перенесли негативні практики разового жеребкування, що застосовувались для ОВК, на ДВК», – пояснив Шелепа.

Він також звернув увагу, що, водночас, виникали постійні проблеми в роботі системи «Вибори».

«Цей фактор та нерозуміння процедури жеребкування з боку членів комісій призвели до того, що 29 ОВК провели жеребкування пізніше строків, визначених законом, тобто, після 21 вересня. Процедуру жеребкування в ОВК було оскаржено 37 разів в суді, а в 29 випадках окружні комісії провели «повторне» жеребкування за правильною процедурою. Останнє, хоча і не передбачено законом та постановою ЦВК, однак стало єдино можливим варіантом вирішення ситуації», – розповів аналітик.

На нинішньому етапі кампанії спостерігачі відзначають неефективність законодавчих обмежень підкупу виборців, який масово застосовується кандидатами.

Вони наголошують, що законодавчі прогалини загострюють пасивність правоохоронних органів щодо розслідування фактів. Також не існує усталеної судової практики щодо ідентифікації явища та встановлення всіх обставин порушення. Судові інстанції в різних регіонах приймають контраверсійні рішення щодо тотожних за змістом інцидентів. «Водночас політичні партії не створили та задіяли дієвих механізмів впливу на власних кандидатів, які підкуповують виборців. Із наближенням дня голосування безкарність кандидатів, які використовують непрямий підкуп, може призвести до більш гострих проявів проблеми – купівля голосів виборців за гроші», – прогнозують в ОПОРІ.

Як повідомлялось, спостерігачі від Канади в оприлюдненому 2 жовтня проміжному звіті наголосили, що в Україні підготовка до парламентських виборів відбувається з широкомасштабним підкупом виборців, використанням адмінресурсу, процедурними порушеннями та загалом порушеннями прав людини.

Раніше Тиждень.ua писав, що міжнародні спостерігачі вже звертали увагу на застосування адмінресурсу, підкуп виборців, тиск на ЗМІ та порушення в роботі виборчих комісій під час підготовки до виборів в Україні.

читати ще